brabus-800-amg-gt (2)

Současné době vládnou hybridy, elektromobily, malá městská auta nebo mikromobilita v podobě elektrických skútrů nebo dokonce koloběžek. Žádná velká zábava, ale naštěstí jsou tu ještě pořád značky, které se nebojí velkých aut, velkých motorů a velkých výkonů. A pokud se na takovém základu vyřádí nějaký úpravce, dostanou všichni ti ekofandové nejspíš strach. A my husí kůži z radosti a nadšení.

Takovou automobilkou, která ještě pořád umí udělat radost všem milovníkům všeho velkého, je Mercedes-Benz, respektive Mercedes-AMG. Právě AMG dalo život modelu Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ čtyřdveřové kupé, tedy brutální bestii, která si nebere servítky a pod kapotou má velký osmiválec. Je vám sériových 639 koní a 900 Nm málo? Pak je tu právě pro vás Brabus, který se tomu podíval na zoubek. A pořádně.

Přečtěte si také:  Vossen Wheels obuli nejostřejší SUV od Audi. RS Q8 na nových kolech vypadá velmi dobře

Úpravce nainstaloval na čtyřlitrový motor V8 dvojici nových a výrazně větších turbodmychadel, pohrál si s naladěním řídící jednotky a s výfukem. Výsledek? Výkon 800 koní a točivý moment 1000 Nm. Prostě něco jako zhmotněné peklo na kolech. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne upravené AMG za 2,9 sekundy, což je o 0,3 sekundy rychlejší čas než zvládá sériová verze. A i ta zrychluje brutálně! Maximální rychlost zůstala elektronicky omezena na 315 km/h.

A ještě se vrátíme k tomu výfukovému systému. Tomu samozřejmě nechybí aktivní klapky, což v praxi znamená, že si umí fantasticky střílet do výfuku. To jen dokresluje dokonalost celého projektu. 🙂

Přečtěte si také:  Tento Mercedes-Benz SL 600 je upravený od Brabusu. Má 6 koncovek výfuku

Kromě techniky se Brabus podepsal i na lehké změně designu. Na první pohled zaujmou 21palcová kola vpředu a 22palcová kola vzadu. Přední obouvají pneumatiky o rozměru 275/35 R21, zadní pak 335/25 R22. Nový je difuzor, upraveny byly oba nárazníky, ale třeba i nástavce prahů. Prim u nových dílů samozřejmě hraje karbon.