brabus-900-rocket-mercedes-amg-gt-63s-4matic-4dverove-kupe- (15)

Už samotný Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ 4dveřové kupé je hodně výkonná limuzína, ale to, co předvedl Brabus, je masakr. Upravil vzhled i techniku a razantně zvýšil výkon. Vyrobeno bude pouze 10 kusů pro celý svět.

Verze 63 S je v současnosti nejvýkonnějším provedením u Mercedes-AMG GT 4dveřového kupé, ale chystá se ještě výkonnější plug-in hybrid, který s největší pravděpodobností ponese označení AMG 73 nebo AMG 73e. Automobilka ho už dlouhé měsíce prohání na Nürburgringu. Ovšem pokud budete mít štěstí a máte hodně peněz, budete si moci pořídit ještě výkonnější auto. Bude to AMG 63 S upravené od Brabusu a vznikne jen 10 kusů pro celý svět.

Přečtěte si také:  Test Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ 4dveřové kupé (2019)

Tím, že vychází ze 63 S, se už v základu může pochlubit 470 kW/639 koňmi a 900 Nm, které produkuje čtyřlitrový vidlicový osmiválec s dvojitým přeplňováním. Brabus ale motor převrtal na 4,5 litru, vyměnil obě turbodmychadla za větší a naladil je na vyšší tlak. Kvůli tomu bylo třeba upravit chlazení, aby se motor nepřehříval. Upraveno muselo být také sání, protože větší turbodmychadla potřebují mnohem více vzduchu. Motor oddechuje úplně novým výfukovým potrubím.

Výsledek toho je působivý, výkon se přibližuje hodnotám, které dříve Brabus dostával pouze z dvanáctiválců. Motor má po úpravě 662 kW/888 koní a točivý moment může být až 1250 Nm! Brabus však nainstaloval elektronický omezovač, který ho limituje „jen“ na 1050 Nm. To, co takový motor dokáže provádět s autem z pohledu dynamiky, je fyzicky jen těžko představitelné. Zvlášť, když si uvědomíme, jak rychlé a brutální dokáže být i „obyčejné“ 63 S…

Brabus nicméně dynamické schopnosti své „rakety“ zveřejnil. Zrychlit z 0 na 100 km/h dokáže za 2.8 sekundy, na dvoustovce je za 9.7 sekundy od startu a třístovka se na rychloměru ukáže už po 23.9 sekundy. Maximální rychlost je 330 km/h, samozřejmě elektronicky omezená! Důvod je jednoduchý – vysoká hmotnost auta versus použité pneumatiky, které jsou nakonec nejslabším článkem celého pohonného řetězce.

Přečtěte si také:  Ruský youtuber podpálil svůj Mercedes-AMG. Jako pomstu servisu, který nefungoval dle jeho představ

Proměněn byl i design. Auto dostalo nový bodykit, který byl optimalizován ve větrném tunelu tak, aby byla jeho aerodynamika ideální. Auto je nyní o 78 milimetrů širší a do podběhů putovala nová kola. Vpředu jde o 21″ disky, vzadu jsou 22″. Kola jsou vyrobena z karbonu, což snižuje neodpruženou hmotnost, a to se projeví na lepší ovladatelnosti auta. Podvozek je nový, pneumatický, z vývoje úpravce, a je oproti sériovému modelu o 25 mm snížen. Brabus mu dal možnost změny nastavení tlumičů v režimech Comfort a Sport. V interiéru lze samozřejmě očekávat také spoustu novinek.

Jak již bylo řečeno, vznikne pouze 10 kusů. Ten první dostal lak karoserie Stealth Gray, v interiéru čalounění kombinací černé kůže a Alcantary se šedým prošíváním. K tomu je tu dalších 215 dílů, které mají stejnou barvu jako karoserie. Každý z majitelů si bude moci auto nechat upravit podle své fantazie, možnosti jsou tradičně obrovské a nabídka možností rozmanitá.

Přečtěte si také:  Je to o detailech... Limitovaná edice MINI JCW GP má i jeden, o kterém se nahlas nemluví

Jak asi tušíte, nepůjde o levnou záležitost. Vzhledem k přísně omezené produkci a náročným úpravám je cena Brabusu Rocket 900 vysoká. Šedý kousek z fotografií nese cenovku 435 800 eur, což je v přepočtu podle ČNB bezmála 11,9 milionu korun. A to je dvojnásobek ceny hezky vybaveného sériového auta.