brabus_900_crawler-tuning-013

Zaujmout dnes zákazníky může být složité. Brabus s tím ale tak úplně problémy nemá. Představuje hodně zajímavé úpravy, ale zatím žádná asi nebyla tak výjimečná jako ta, o které vám teď chceme říct. Je to totiž hodně bláznivý Mercedes-Benz třídy G.

Auto, které si můžete prohlédnout ve fotogalerii, se jmenuje Brabus 900 Crawler. Jde vlastně o narozeninový dárek, který si dal úpravce ke svým 45. narozeninám, protože ji Bodo Buschmann založil v roce 1977. Podle úpravce to má být skvělý závodní automobil do písečných dun. Na silnice se s ním ale legálně nepodíváte, homologaci nemá a nedostane ji.

Přečtěte si také:  DS 3 Crossback Louvre a DS 7 Crossback Louvre se začínají prodávat i v České republice

Základem je Mercedes-AMG G 63 4Matic, který pohání 4,0litrový motor V8. Upravený kus má ovšem objem zvětšený na 4,4 litru a vyměněna byl i obě turbodmychadla. Součástí úpravy bylo i spoustu dalších věcí, například zcela nový výfuk, kované ojnice i písty, přepracované sání a vedení vzduchu, nové palivové pumpy a tak dále. Výsledkem je 662 kW/900 koní a 1250 Nm točivého momentu, který je ale pro běžnou jízdu omezen „jen“ na 1050 Nm.

Upravený Brabus 900 Crawler zvládne zrychlit z místa na stovku za pouhých 3,4 sekundy, přičemž jde o auto vážící dvě tuny (i přestože je karoserie značně oholená), a rozjede se na maximálně 160 km/h. Maximálka je totiž elektronicky omezena kvůli použitým terénním pneumatikám.

Přečtěte si také:  1 ze 60 kusů Jaguaru F-Type Heritage 60 Edition dorazil do Česka. Vystaven je v jednom z pražských showroomů

Tohle auto nemá jen upravený motor, ale hlavně karoserii, která postrádá některé původní panely. Brabus z něj udělal vlastně tak trochu buggynu. Ty prvky karoserie, které zbyly, nahradil tuner částmi z karbonového vlákna. Karoserii pak doplnil o ochranný rám z vysokopevnostní oceli. Auto se tím odlehčilo o 420 kg na výsledných 2035 kg.

Německý úpravce se zaměřil i na podvozek, kam přibyly portálové nápravy. Na ty byla obuta 20″ kola s terénními pneumatiky s rozměry 40×13.50 R20. Pod nimi jsou i posílené brzdy, přední kotouče mají průměr 400 mm, ty zadní 370 mm. Nové jsou i tlumiče, které vznikly přímo pro toto konkrétní auto. To vše nakonec stojí za tím, že světlá výška je působivých 53 cm.

Přečtěte si také:  Upravená Toyota GR Yaris má přes 500 koní a skoro 600 Nm krouťák. Sprint na čtvrt míle zvládne pod 11 sekund

Pokud byste tohle auto chtěli, pak už máte asi smůlu. Brabus slíbil, že vyrobí pouhých 15 kusů, ale cena rozhodně nebude lidová. Jeden vyjde minimálně na 749 tisíc eur, což je v přepočtu něco přes 18,5 milionu korun.

Přidat komentář