2022-tuning-Mercedes-Benz_tridy_G-Brabus_800_Adventure_XLP_Superwhite- (2)

Brabus 800 Adventure XLP Superwhite je prodloužený pick-up na základech Géčka. Vyjde na více než 15 milionů

Od Pavel Srp | Zdroj a foto: Brabus - 30. 3. 2022 0

Když je pro vás běžná nabídka aut moc obyčejná, máte na výběr nějakého úpravce. Jestli ale nechcete auto „jen trochu změnit“, pak byste mohli zajít třeba do Brabusu. Tam totiž mají například i Brabus 800 Adventure XLP Superwhite, což je velmi důkladně přepracovaný Mercedes-Benz třídy G.

Brabus 800 Adventure XLP Superwhite je pokračovatelem předchozího Brabus 800 Adventure XLP Superblack a vlastně používá stejný recept. Základem je Mercedes-AMG G 63 4Matic, ale mnoho z něj nezbylo. Brabus auto rozřezal a přidal mu 70 cm na délku. Výsledkem je celková délka 5,31 metru. Místo původního kufru je teď korba.

Přečtěte si také:  Nový Volkswagen Amarok se ukáže už letos. Opět dostane i šestiválec a několik druhů pohonu 4x4

Pohled na auto také prozradí, že je nejen delší, ale také vyšší. Světlá výška je totiž působivých 49 centimetrů a jsou tu 22palcová kola s terénními pneumatikami. To kdybyste se třeba chtěli vydat do terénu, kde bude moci možné využít i stálý pohon všech kol s možností uzavření všech tří diferenciálů.

V Brabusu se podívali na zoubek také motoru. Čtyřlitrový benzinový osmiválec se dvěma turbodmychadly posílili na 588 kW/800 koní (odtud číslovka v názvu) a točivý moment je teď rovných 1000 Nm. Úpravce toho dosáhl vylepšením hardware, ale i software motoru. Současně s tím se výrazně zkrátilo zrychlení z místa na stovku, které je pouhých 4,8 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 210 km/h.

Co se designu týká, i ten – kromě celkové změny karoserie – v Brabusu ještě upravili. Auto dostalo například jinou kapotu, střešní rampu s nosičem a přídavnými LED světlomety, ale také naviják do předního nárazníku. Pro pohodlnější nastupování jsou tu i elektrické nášlapy, které po otevření dveří automaticky vyjedou. Auto je samozřejmě bílé s bílými doplňky.

Přečtěte si také:  TopCar představil Stinger GTR Limited Carbon Edition. Má karoserii z hnědého karbonu

A cena za takovou lahůdku? Ta není úplně lidová. Brabus stanovil základní cenu na 631 067 eur, což je v přepočtu kolem 15,5 milionu korun. Fantazii nového majitele se ale meze takřka nekladou, takže tato částka rozhodně nemusí být konečná.