BMW zveřejnilo video, v němž se nové BMW X5 prohání v písku v poušti. Není to ale jen tak nějaké ježdění v písku, protože v saharské poušti byla vytvořena kopie okruhu v italské Monze. Ten dva týdny stavělo 50 lidí a jde o věrnou kopii v měřítku 1:1!
Že je nové BMW X5 schopné auto, to jsme si v rychlosti vyzkoušeli v rámci první jízdy a už začátkem ledna nás čeká v klasickém redakčním testu. Nová generace přidala terénní výbavu, a tak se bavorská značka rozhodla, že ukáže, jak to X5 jde mimo silnici. A nic lepšího než saharskou poušť si snad vybrat nemohla. Nové BMW X5 totiž poprvé dostalo například vzduchový podvozek s možností zvýšení světlé výšky, ale i terénní režim, což společně se sériově dodávaným pohonem všech kol v tomto terénu zcela jistě využilo.
Okruh, po němž se auto prohání, je dlouhý 5793 metrů. Stavělo ho na 50 pracovníků, mezi kterými nechyběli ani konstruktéři, topografové, ale ani další technici či dělníci. Vždyť jen samotné čtyři dny trvalo mapování terénu a řešení vzniklých problémů s architekty. Při tom vzniklo hned 8 možných variant, kde a jak bude nejlepší okruh vytvořit. Dalších 9 dní pracovaly čtyři buldozery a nakládaly čtyři nákladní auta zeminou a pískem. Náklaďáky nakonec odvezly celkem 24 kubických metrů nákladu! Na konečné podobě tratě a jejím finálním doladění pracovaly další čtyři stroje, včetně dvou válců.
Po písečné kopii okruhu Monza, která vznikla v Maroku v oblasti Merzouga, se v BMW X5 proháněl profesionální instruktor BMW Driving Experience Giorgio Porello. Ten si tak v netradičním prostředí projel ikonické zatáčky jako Lesmo, Ascara a Parabolica.