Se současným rozmachem elektromobilů automobilky neustále řeší, jak prodloužit jejich dojezd. To je totiž velmi často skloňované téma, především pak od odpůrců elektromobility. Ti totiž tvrdí, že dokud elektromobily neujedou alespoň 1000 kilometrů bez nutnosti dobíjení, jsou k ničemu. Jen už zapomenou dodat, že oněch 1000 kilometrů potřebuje většina leda tak při letní cestě do Chorvatska, a navíc je tak dlouhé cestování bez odpočinku nebezpečné. Je tedy onen skoro magický limit alespoň 1000 kilometrů opravdu nutný?
Podle BMW ne. Řekl to vedoucí projektu BMW i4 David Ferrufino pro australský magazín Which Car. Podle něj si BMW nemyslí, že by bylo potřeba, aby elektromobily zvládly delší dojezd než 600 kilometrů. Důvod je podle něj naprosto jednoduchý. Je jím stále rostoucí počet dobíjecích stanic a tedy zlepšující se infrastruktura.
„Dojezd 1000 kilometrů není u našich elektromobilů cílem. Tím je 600 kilometrů pro naše elektromobily a 100 kilometrů u našich plug-in hybridních vozů,“ řekl David Ferrufino v rozhovoru. A vysvětlil také, že velmi záleží na druhu vozidla, respektive prostředí, pro které je určené. „Například u BMW i3, jako městského auta, si nemyslíme, že je nutné, aby mělo dojezd 600 kilometrů. Ale v případě modelů iX nebo i4 si myslíme, že právě 600 kilometrů je pro zákazníky ideální,“ dodal.
V rozhovoru také zmínil rychle rostoucí síť dobíjecích stanic. Ta ovšem rozhodně není všude a ne vždy je funkční či dostupná. Především Česko je ve výstavbě dobíjecí infrastruktury poměrně pozadu. Pokud by ovšem dobíjecích stanic bylo po alespoň Evropě dostatek, pak by jeho tvrzení dávalo smysl. Než se tak ale stane a než bude i běžné dobíjení otázkou několika málo minut, budou hlasy odpůrců elektromobility stále velmi hlasité.
Klid, během dvou let bude Evropa v tak hluboké energetické krizi, že elektromobily budou naprosto nepoužitelné bez ohledu na nějaký teoretický dojezd! Dobíjení bude povolené pouze v úterý a v dubnu, a to pouze v případě, že zrovna bude foukat a svítit. :-D