O tom, že BMW M4 CSL je rychlé auto, netřeba diskutovat. A kromě toho, že to tak je na papíře, to dokazuje i na okruhu Nürburgring. Tady totiž ukázalo, že se správným řidičem za volantem dokáže zajet působivý čas.
Rychlé kolo se na epickém německém okruhu rozhodl zajet třeba i německý magazín Sport Auto a za volantem seděl už tradičně Christian Gebhardt, který tu má najeto vážně hodně kol a trať zná snad možná lépe než svoje boty. A výsledkem je čas sedm minut, 17 sekund a 8 tisícin. A to je rychlejší, než například v případě modelů Porsche 911 Turbo S (991.2) s časem 7:17.11 nebo 911 Turbo S (992) s časem 7:17.3 (v obou případech řídil také Christian Gebhardt), ale i než Porsche 911 GT2 RS (997.2), které drží čas 7:18 minuty.
I tento čas přesto není tím nejrychlejším, které se tu s BMW M4 CSL dá zajet, jak dokazuje čas 7:15.677. Tento čas zajel testovací jezdec BMW Jörg Weidinger a je to ten vůbec nejrychlejší čas na kolo ze všech sériových automobilů vyrobených BMW Group. Na trati, která se tradičně používá pro srovnávací účely a jež bez rovinky v úseku T13 měří 20,6 km, se časomíra zastavila na hodnotě 7 minut a 15,677 s. Jeho oficiální a notářsky ověřený čas na 20,832 km dlouhém okruhu (kompletní kolo) byl 7 minut a 20,207 sekundy.
BMW M4 CSL je speciální verze, která vznikne jen v limitovaném počtu kusů rovných tisíc kusů. Auto vychází z BMW M4 Competition, ale je výrazně upravené po vzoru závodního BMW M4 GT3. Pod kapotou má sice stejný třílitrový řadový šestiválec s dvěma turbodmychadly, ale ten má po úpravách o 30 kW/40 koní. Výsledkem je podle technických údajů 405 kW/550 koní a maximum točivého momentu je 650 Nm. Mimochodem, na motorové brzdě je to ještě o dost víc…
Tohle auto se nezaměřilo ale jen na zvyšování výkonu, ale i na zlepšení ovladatelnosti. A na to šlo do určité míry třeba i snižováním hmotnosti. Použití M karbonových celoskořepinových sedadel samo o sobě snížilo hmotnost ve srovnání se standardními sedadly, jimiž je vybaveno BMW M4 Competition Coupé, přibližně o 24 kilogramů. Odstranění zadních sedadel a bezpečnostních pásů a související úpravy zavazadlového prostoru přinesly úsporu 21 kilogramů.
Změny na podvozku, včetně instalace mimořádně lehkých M karbon-keramických brzd a speciálních kol z lehké slitiny, pružin a vzpěr z lehkých slitin, snížily hmotnost o dalších přibližně 21 kilogramů.
Odstraněním velkého množství zvukové izolace a přechodem na ultralehkou zvukovou izolaci se ušetřilo přibližně 15 kilogramů, zatímco použitím komponentů z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) se ušetřilo přibližně jedenáct kilogramů. Kromě střechy z CFRP jsou z tohoto lehkého a technologicky vyspělého materiálu vyrobeny například kapota motoru a víko zavazadlového prostoru nebo středová konzola. Hmotnost výfukového systému o více než čtyři kilogramy snižuje titanový koncový tlumič. Detailní úpravy dílů, jako je BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek, zadní světla, podlahové koberečky a automatická klimatizace, snižují hmotnost o další čtyři kilogramy.
Další detailní informace o BMW M4 CSL si můžete přečíst zde.