Řídit BMW, to je „radost z jízdy“. Ještě více to platí pro modely BMW M. Automobilka tak pro zákazníky připravuje nejen praktické akce, kde řidiče vyučuje přímo v autech, ale také videa, v nichž jim předává teoretické informace. Takové video můžete zhlédnout i nyní. V tom nás chce BMW M naučit, jak driftovat se zadokolkou a se čtyřkolkou.

Není to poprvé, kdy BMW M podobné video představuje, poprvé to bylo s předchozí generací BMW M4 v roce 2017. Teď to ale mnichovský výrobce rozšiřuje o drift se čtyřkolkou. Používá k tomu nové BMW M8 Competition, které má systém pohonu všech kol M xDrive s možností odpojení pohonu předních kol. To je systém, s nímž poprvé přišla současná generace BMW M5.

Přečtěte si také:  BMW M8 Gran Coupé a M8 Competition Gran Coupé se stejnou technikou jako M5

V první části se můžeme podívat na to, jak se driftuje s pohonem zadních kol. Důležité je, dívat se tam, kam chcete jet. To ostatně platí za volantem pořád. Při driftu s autem s pohonem zadních kol je důležité točit volantem proti směru zatáčky. Jakmile zadní náprava přejde do smyku, je potřeba točit volantem proti směru pohybu zádi.

Úhel driftu pak nejvíce ovlivňuje práce s plynovým pedálem. Čím více budete přidávat plyn, tím více záď vybočí, ale tím také více bude potřeba točit volantem proti směru.

Jakmile budete chtít drift ukončit, stačí ubrat, ale zároveň je potřeba otočit volantem zpět, aby auto odjelo tím směrem, kterým chcete vy, a ne tím směrem, kam byla původně otočená kola.

Přečtěte si také:  Továrna BMW Group v Lipsku se připravuje na výrobu budoucího crossoveru MINI

U driftu se čtyřkolkou je to trochu těžší, protože ve smyku jsou obě nápravy. Na rozdíl od zadokolkového driftu tu jsou přední kola spíše rovně, nikoliv kontra, ale smyk se opět řeší hodně plynem a volantem jen koriguje směr. V obou případech je ovšem nejdůležitější jemnost a konzistence reakcí. A hlavně trénink, protože jak se říká, „žádný učený z nebe nespadl“.