U nejvýkonnějších modelů mnichovského výrobce se v poslední době věci poměrně zásadně mění. Přechází se na plug-in hybridní pohony a mění se převodovky. Z auta brzy zmizí dvouspojkové převodovky a nahradí je automatické skříně, ale manuální převodovky by měly v nabídce ještě chvíli vydržet. Řekl to šéf vývoje BMW M v rozhovoru pro Top Gear.
Dirk Hacker, šéf vývoje v BMW M se v rozhovoru pro magazín Top Gear rozpovídal o některých plánech oddělení BMW M. „Dvouspojkové převodovky jsou z pohledu BMW M už pryč,“ říká Hacker a dodává, že v současnosti je to o manuálu nebo automatu, ale také o automatu ve spojení s elektrifikovaným pohonem. S tím už jako první přišlo BMW XM, následovat jej bude chystané BMW M5 a pak i další modely.
Důvodem, proč už BMW M nebude nadále žádné dvouspojkové převodovky nabízet, je podle šéfa vývoje fakt, že klasické automatické převodovky s hydrodynamickým měničem točivého momentu jsou komfortnější pro každodenní jízdu, navíc už dnes dokáží přeřadit dokonce i rychleji. „V BMW M4 CSL řadí klasická převodovka rychleji než ta dvouspojková. Klasický automat používáme i v závoďáku M4 GTR,“ říká Hacker.
Týká se to ale pouze BMW M, nikoliv celého koncernu BMW Group, takže například v běžných modelech BMW s pohonem primárně předních kol se budou dvouspojkové převodovky nabízet i nadále.
A co manuální převodovka? Ta z nabídky BMW M zatím nevypadne. Mluví se ovšem pouze o horizontu přibližně šesti až sedmi let. Hacker říká, že nedokáže předpovědět, jak to s výrobou manuálních převodovek bude u dodavatelů, vzhledem k tomu, že jejich prodeje (kvůli elektrifikaci) globálně značně klesají. Aktuálně se manuální převodovky nabízejí pro BMW M2, M3 a M4, ale byly také v 50kusové limitované edici BMW 3.0 CSL. Objevily se také spekulace, že by se manuální převodovka mohla objevit i v BMW Z4 M40i. Ostatně Toyota GR Supra, která stojí na stejném základu, už manuál může mít. Jde ovšem o vlastní řešení inženýrů od Toyoty.