bmw iX

Výroba nových elektrických modelů BMW iX a BMW i4 v továrnách v Dingolfingu a Mnichově bude kompletně poháněna lokálně vyráběnou zelenou elektřinou pocházející z vodních elektráren. Byly podepsány smlouvy se společnostmi Stadtwerke München a RWE Supply & Trading na dodávku elektřiny z vodních elektráren na řekách Isar a Lech. Milan Nedeljković, člen představenstva odpovědný za výrobu: „Náš přístup k udržitelnosti je komplexní. Takže kromě minimalizace produkce emisí při jízdě, pracujeme také na významném omezení uhlíkové stopy v průběhu výroby.“

BMW Group již dnes využívá své výrobní závody po celém světě výhradně zelenou elektřinu. „Novinkou je skutečnost, že v budoucnu budeme naši obnovitelnou elektřinu získávat přímo od regionálních poskytovatelů sídlících v blízkosti našich továren,“ vysvětluje Nedeljković. Zelená elektřina potřebná pro výrobu BMW iX bude pocházet z vodních elektráren Uppenborn na řeše Isar mezi Moosburgem a Landshutem, zatímco výroba BMW i4 bude poháněna vodními elektrárnami Gersthofen a Rain na řece Lech. Energie, kterou tyto elektrárny dodávají, se používá také k výrobě široké škály komponentů pro uvedené dva elektrické modely, v továrnách BMW Group v Landshutu, Dingolfingu a v Berlíně.

Přečtěte si také:  První elektricky hatchback značky CUPRA je před uvedením. Dočkáme se ho za pár měsíců

„Naše smlouvy o přímých dodávkách zelené elektřiny pro naše výrobní závody jsou dalším významným důkazem naší důvěryhodnosti v otázkách udržitelnosti,“ zdůrazňuje Nedeljković. Kromě implementace dalších a dalších podobných smluv BMW Group zvyšuje i podíl obnovitelné nebo uhlíkově neutrální elektřiny, kterou si samo vyrábí. Například od roku 2013 dodávají čtyři větrné turbíny v lipské továrně veškerou elektřinu potřebnou k výrobě BMW i3. Dalším z několika příkladů z výrobní sítě BMW Group je nejnovější výrobní závod v San Luis Potosí v Mexiku, kde je výroba z velké části poháněna elektřinou z velkých solárních polí.

Energetické cíle, které si BMW Group stanovilo, jsou koncipovány jako dlouhodobé. V letech 2006 až 2019 klesly emise z výroby přepočítané na jeden vůz o více než 70 procent. Nedeljković vysvětluje výhled do budoucnosti: „Chceme do roku 2030 snížit emise CO2 o dalších 80 procent, na méně než 10 procent oproti hodnotám z roku 2006.“

bmw-ix-and-bmw-i4-tovarna-vodni_elektrarna

BMW Group má silný základ, na kterém může stavět, a v posledních několika desetiletích opakovaně zvyšovalo laťku v oblasti udržitelnosti. Neustálé zlepšování zůstává základním bodem firemní strategie snižování emisí CO2 a zvyšování efektivity zdrojů.

Přečtěte si také:  Elektromobil MINI Cooper SE dostane speciální edici MINI electric collection

Kromě 100procentního využívání zelené elektřiny BMW Group od roku 2020 systematicky investuje do zlepšování energetické účinnosti, a to částečně využitím příležitostí digitalizace. Analýza dat již pomohla zefektivnit výrobu, například prediktivní údržbou strojů a minimalizací počtu dílů vrácených lakovně. Kromě drastického snížení současných emisí CO2 BMW Group vykompenzuje veškeré zbývající emise (přístup 1+2) v plné výši prostřednictvím příslušných certifikátů.