Krátce před koncem roku BMW Group oslavila dodání miliontého elektrifikovaného vozidla: Pieter Nota, člen představenstva BMW AG odpovědný za zákazníky, značky a prodej, předal 6. prosince v budově BMW Welt majiteli výroční vůz BMW iX xDrive40.
Společnost k předání připojila speciální bonus: Zákazník obdržel nejen klíče od svého nového vozu, ale také nabíječku BMW Wallbox včetně instalace, která umožňuje bezpečné a pohodlné domácí nabíjení, a současně také kredit na veřejné celoevropské nabíjení s BMW Charging.
„Dodání našeho miliontého elektrifikovaného vozidla představuje milník v naší transformaci, a nyní už máme v hledáčku další. Naším cílem je překonat dvoumilionovou hranici během pouhých dvou let,“ řekl Pieter Nota. „Díky naší neustále se rozšiřující produktové řadě si stanovujeme ambiciózní prodejní cíle, zejména v oblasti čistě elektrických vozidel: V roce 2022 chceme zdvojnásobit jejich letošní prodeje. Do roku 2025 dodá BMW Group zákazníkům celkově přibližně dva miliony čistě elektrických vozidel. Očekáváme, že do roku 2030 bude alespoň každé druhé prodané vozidlo BMW Group čistě elektrické,“ pokračoval Nota.
BMW Group uvedla v polovině listopadu na trh dvě klíčové inovační vlajkové lodě: BMW iX a BMW i4. Oba modely jsou zákazníky po celém světě velmi dobře přijímány, což se odráží v nových objednávkách z celého světa.
Nová elektrická limuzína BMW i7 absolvuje zkoušky jízdní dynamiky u polárního kruhu
V průběhu příštího roku BMW Group rozšíří svou nabídku elektrifikovaných modelů o čistě elektrické verze BMW řady 7 a BMW X1. V roce 2023 se k elektrickému portfoliu přidá i velkoobjemové BMW řady 5. Následovat bude nástupce MINI Countryman a čistě elektrický Rolls-Royce Spectre. Do roku 2023 bude na silnicích jezdit alespoň jeden čistě elektrický model v přibližně 90 procentech v současnosti zastoupených tržních segmentech. Během následujících zhruba deseti let plánuje BMW Group vypustit na silnice celkem asi deset milionů čistě elektrických vozů.
Vozy připravované Neue Klasse, které budou vybaveny výhradně elektrickým pohonem, se budou významně podílet na objemu prodejů BMW Group od poloviny tohoto desetiletí.
Modelová řada MINI bude již počátkem roku 2030 výhradně čistě elektrická a taktéž Rolls-Royce bude od roku 2030 plně elektrickou značkou. Všechny budoucí nové modely BMW Motorrad v oblasti městské mobility budou rovněž čistě elektrické.
Úspěšný náběh elektromobility bude záviset na rychlém a komplexním rozšíření nabíjecí infrastruktury. BMW Group k tomu zásadně přispívá. „Elektromobilita vyžaduje komplexní myšlení a implementaci. Proto svým zákazníkům nenabízíme pouze vysoce atraktivní elektrifikované vozy, ale dbáme také na to, aby nabíjení bylo snadné a pohodlné. Náš závazek zahrnuje celý hodnotový řetězec: od atraktivních produktů a služeb přes strategické investice až po budování vlastní firemní nabíjecí infrastruktury,“ říká Dr. Andreas Aumann, vedoucí strategického produktového managementu BMW Group.
Šéf koncernu Stellantis říká, že náklady na elektromobily jsou pro výrobce automobilů za hranou
BMW Charging a MINI Charging poskytují zákazníkům přístup k jedné z největších nabíjecích sítí v Evropě, kterou tvoří více než 250 000 nabíjecích míst. S tarifem „Active“ od BMW a MINI Charging mohou zákazníci nabíjet za atraktivní fixní sazbu specifickou pro daný trh, která zajišťuje plnou transparentnost. Se svými nabíječkami Wallbox BMW Group nabízí také různá řešení domácího nabíjení. Kromě jiných má BMW Group obchodní podíl také ve společnostech, které budou hrát klíčovou roli v rozmachu elektromobility. Jde především o celoevropskou rychlonabíjecí síť IONITY, do níž stávající akcionáři a nový investor BlackRock nově investují celkem 700 milionů eur na rozšíření sítě, o agregátora roamingových partnerů Hubject a poskytovatele strategických služeb mobility Digital Charging Solutions GmbH. S více než 5000 dobíjecími místy provozuje BMW Group také jednu z největších firemních dobíjecích sítí v Německu.