Nová, již osmá generace Volkswagenu Passat na český trh vstoupila teprve před měsícem, ale už teď se ve světě vesele upravuje. S jednou z prvních vyladěných variant přišla společnost B&B Automobiltechnik, které od nás už také znáte.
Ale nový Passat, to je přeci jen jiná liga. Neočekávají se od něj žádné vyloženě závodní výkony, ale rychlé a pohodlné přesuny z bodu A do bodu B, speciálně s nejvýkonnější motorizací 2.0 Bi-TDI, která v základu pohání všechna čtyři kola systémem 4Motion (Haldex) pomocí sedmistupňového DSG výkonem 240 koní a točivým momentem 500 Nm.
Společnost B&B Automobiltechnik se ale rozhodla, že je to málo, a tak si pro případné stejně smýšlející zákazníky připravila dva balíčky úprav, přičemž oba se týkají jen a pouze ladění řídící jednotky motoru. První, základní a levnější varianta úpravy, stojí 1298 EUR (35 955 Kč), za které dostanete výkon 275 koní a točivý moment 570 Nm. Přijde vám to málo? Pak je přesně pro vás připravena varianta číslo dvě. Ta vás vyjde na 3950 EUR (109 415 Kč) a výkon vám bude vyšroubován až na 300 koní a na točivý moment opravdu působivých 630 Nm.
Mezi námi, tyhle ceny nejsou nijak šílené. Levnější varianta úpravy vás vyjde asi na stejnou cenu, za kterou si k novému Passatu přiobjednáte náhradní sadu kol. O tom už se přemýšlet dá. Je jen otázkou, zda by to pak rovnou nechtělo pro jistotu vyměnit i brzdy. Ale to už necháme na případném majiteli. :)