Jako první na světě se autonomní vozidlo Cruise4U společnosti Valeo vydává na cestu srdcem Evropy. Během pětitýdenní jízdy ujede Cruise4U téměř 13 000 kilometrů napříč Evropou, kdy staví na úspěchu předcházející série cest – před necelým rokem objel Francii, v létě procestoval Spojené státy Americké poslední letos v září zvládl čtyřiadvacetihodinovou jízdu v náročném provozu vnějšího pařížského okruhu.
Cesta bude zahrnovat řízení v automatizovaném módu skrz hlavní centra metropolí západní Evropy, od Velké Británie na severu až k jižnímu Španělsku. Jakmile je řidičem aktivován, převezme automatizovaný řídicí systém, který je navržený a vyvinutý společností Valeo, ovládání volantu, zrychlování a brzdění v reálných podmínkách dopravy. Vozidlo Cruise4U započalo svou cestu ve velké Británii, kde cestovalo z Edinburghu do Plymouthu. Jízda bude pokračovat středem Evropy – skrze Německo (Berlín, Karlsruhe, Mnichov), Nizozemí (se zajížďkou do Amsterodamu), Českou republiku (se zastávkou v Praze), Francii a Španělsko, kde se dostane až do Sevilly, než se otočí zpět do Paříže.
Tato cesta bude výjimečným technologickým výkonem. Vozidlo musí projet bez nehody skrz šest zemí v automatizovaném módu, bude se muset adaptovat na různé dopravní značení a okolí, různé počasí a odlišné způsoby stylů řízení. Jízda také nabídne unikátní příležitost pozorovat jedinečné schopnosti softwaru, který musí chápat okolní prostředí v podmínkách reálného světa. Otestovány budou i další systémy společnosti Valeo, jako je například Traffic Jam Chauffeur (pomocník řízení v dopravní zácpě) a Highway Chauffeur (pomocník řízení na dálnici), které umožňují vozidlu vypořádat se s řízením ve specifických situacích. Jízda Evropou tak poskytne šanci vyladit poslední nastavení a pomůže k tomu, aby se automatizované řízení stalo skutečností v budoucnosti dostupnou všem.
Schopnost vozidla Cruise4U společnosti Valeo přizpůsobit se širokému spektru měnících se podmínek je výsledkem unikátní kombinace kamery Valeo, množství skenujících radarových a laserových technologií, které zformují okolo vozidla jakousi „kuklu“ schopnou detekovat překážky ve vzdálenostech od 10 centimetrů do více než 200 metrů, a chytrého softwaru, který vyhodnocuje veškeré příchozí informace v reálném čase a využívá je k přizpůsobení řízení vozidla. Tato data jsou pak ukládána, aby umožnila další zlepšování výkonu softwaru.
Touto cestou Evropou společnost Valeo, lídr v oblasti řídicích asistenčních systémů na trhu a designér technologie Cruise4U, činí další krok směrem k zpřístupnění automatizovaného řízení široké veřejnosti.