Škoda

Skoda_110_Super_Sport-Upir_z_Feratu

Škoda 110 Super Sport byl krvežíznivý sporťák, který si ve filmu zahrál z donucení

Když se řekne „škodovka“, většina lidí si vybaví lidové vozidlo určené hlavně pro rodinu. Občas ale dokázala tato automobilka vykouzlit i něco nečekaného, třeba Škodu 110 Super Sport, nakonec známou hlavně jako „Upír z Feratu“. Jedná se o produkt ze začátku sedmdesátých let. V době, kdy se u nás jezdilo Škodou 100, její luxusní sestřička […]

Škoda 110 Super Sport byl krvežíznivý sporťák, který si ve filmu zahrál z donucení Přečíst celý článek...

Původní ŠKODA Felicia

Zamaskované prototypy Škody Felicia naháněla i TV Nova. Ukazovala je v hlavních zprávách

Škoda Felicia byla prvním modelem, který byl představen automobilkou po převzetí koncernem Volkswagen. Nešlo o zcela nový vůz, nýbrž o výrazně modernizovaný Favorit. I tak to ovšem byla velká událost. A zamaskované testovací prototypy se dostaly do televizních zpráv, což je dnes už nemyslitelné. Dnes už je automobilový svět orientovaný hlavně na to, že auta

Zamaskované prototypy Škody Felicia naháněla i TV Nova. Ukazovala je v hlavních zprávách Přečíst celý článek...

nehoda skoda octavia - 7 lidi

Řidič v octavii vezl sedm podnapilých kamarádů. Sešrotoval, co mohl a po nehodě raději utekl

BESIP a policisté mohou dělat stovky bezpečnostních kampaní, kde ukazují, jak nebezpečná je rozjařená jízda z večírku, ale na některé to prostě nezabere. Teoreticky ale bude fungovat případná nehoda, když dopadne v rámci možností dobře. Kampaně zjevně nezabraly ani na partu mladých lidí, kteří se v neděli v půl čtvrté ráno v hojném počtu naskládali

Řidič v octavii vezl sedm podnapilých kamarádů. Sešrotoval, co mohl a po nehodě raději utekl Přečíst celý článek...

2021-skoda_fabia-nova_generace- (6)

Aerodynamiku nové Škody Fabia simuloval i superpočítač. Běžný osobní počítač by stejnou práci dělal více než 2 000 let

Čtvrtá generace modelu Škoda Fabia je aerodynamicky propracovanější než kdykoli předtím a je tak ve své třídě bezkonkurenční. Díky svému dynamickému designu dosahuje nový model hodnoty součinitele odporu vzduchu cx=0,28, což je výrazně nižší údaj než u předchozí generace (cx=0,32). Vynikající aerodynamika je výsledkem mnoha drobných vylepšení, jako jsou např. žaluzie chladiče s aktivními lamelami,

Aerodynamiku nové Škody Fabia simuloval i superpočítač. Běžný osobní počítač by stejnou práci dělal více než 2 000 let Přečíst celý článek...

skoda_favorit- (1)

Škoda Favorit byla přelomovým autem, ale start výroby provázely problémy

Spuštění výroby nového modelu je dnes plánováno téměř na sekundy, ale koncem 80. let minulého století se to v Československu odehrávalo jinak. Zahájení výroby nového modelu Škoda Favorit provázely problémy, o nichž často a ráda informovala i televize. Škoda Favorit byl revolučním modelem, vždyť šlo o první model po více než dvaceti letech, který opustil

Škoda Favorit byla přelomovým autem, ale start výroby provázely problémy Přečíst celý článek...

Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG

Test Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG (2021)

Na cestu k Jadranu jen těžko najdete příhodnější auto. Škoda Octavia Combi, navíc ve sportovně laděné verzi RS je pro spoustu Čechů ztělesněním univerzálního rodinného auta. Škodovka podle osvědčeného receptu vaří už počtvrté, a na ingrediencích se ani tentokrát nešetřilo. Kombi je o 22 milimetrů delší než předchůdce, na šířku narostlo o 15 milimetrů, kufr

Test Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG (2021) Přečíst celý článek...

Formule-SKODA_F3-typ_992-1966-moderni

Škodovka závodila v 60. letech s čistokrevnou formulí. Používala techniku ze Škody 1000 MB

Na změnu řádů tradiční monopostové kategorie Formule 3 v roce 1964 zareagovala díky chystanému modelu Škoda 1000 MB i mladoboleslavská továrna. Během sezóny 1965 se objevily tři zbrusu nové formule s osvědčenými jezdci Václavem a Jaroslavem Bobkovými a Miroslavem Fouskem. Existence této třídy byla ojedinělou příležitostí poměřit síly i se západoevropskou konkurencí. Mezinárodní automobilové a

Škodovka závodila v 60. letech s čistokrevnou formulí. Používala techniku ze Škody 1000 MB Přečíst celý článek...

Skoda_1101-Tudor-historie- (1)

Před 75 lety začala z mladoboleslavské výrobní linky sjíždět Škoda 1101 „Tudor“

Před 75 lety, na jaře roku 1946, zahájila Škoda výrobu prvního poválečného modelu Škoda 1101 „Tudor“. Produkci továrny v Mladé Boleslavi doplnily nově přičleněné závody Kvasiny a Vrchlabí. I v náročných provozních podmínkách spolehlivé, komfortní a ekonomické „Tudory“, úspěšné u zákazníků ve více než 70 zemích a v závodech i soutěžích, zahájily novou etapu rozvoje

Před 75 lety začala z mladoboleslavské výrobní linky sjíždět Škoda 1101 „Tudor“ Přečíst celý článek...

Škoda Superb je tu s námi už 20 let. První generace měla naftové i benzinové šestiválce

Psal se rok 2001, kdy automobilka Škoda představila zbrusu nový model, který se v hierarchii značky postavil nad bestseller v podobě modelu Octavia. Šlo o návrat automobilky do vyšších segmentů. Škoda představila první generaci modelu Superb na frankfurtském autosalonu v roce 2001. Předcházel tomu na březnovém autosalonu v Ženevě koncept Montreux, který už prakticky jako

Škoda Superb je tu s námi už 20 let. První generace měla naftové i benzinové šestiválce Přečíst celý článek...

Škoda vyrobila v závodě v Mladé Boleslavi osm milionů manuálních převodovek MQ200

Společnost Škoda Auto již vyrobila osmimiliontou manuální převodovku typu MQ200 od zahájení její výroby v závodě v Mladé Boleslavi v roce 2000. Manuální pětistupňová nebo šestistupňová převodovka se montuje do různých modelů značky Škoda i do vozů koncernových značek Volkswagen, Audi a SEAT. Denně jich vyrobí celkem 1900 kusů. Dále automobilka vyrábí ve svém mateřském

Škoda vyrobila v závodě v Mladé Boleslavi osm milionů manuálních převodovek MQ200 Přečíst celý článek...

jan_kopecky-skoda_1100-ohc-a-Skoda_Slavia- (6)

Závodní speciál Škoda 1100 OHC poháněl 1,1litrový čtyřválec s výkonem 92 koní. Byl určen pro vytrvalostní závody

Na sklonku roku 1957 dospěla do finále stavba závodního vozu Škoda 1100 OHC. Automobil s interním typovým označením 968 byl určený původně pro vytrvalostní závody na okruzích. Nejprve vznikly dva otevřené vozy, na něž v roce 1959 navázala dvě kupé. Červený otevřený speciál je možné obdivovat ve sbírkách Škoda Muzea v Mladé Boleslavi. Vývoj dvoumístného

Závodní speciál Škoda 1100 OHC poháněl 1,1litrový čtyřválec s výkonem 92 koní. Byl určen pro vytrvalostní závody Přečíst celý článek...

2021-Skoda_fabia-design-Karl_Neuhold-a-Oliver_Stefani

Šéfdesignér škodovky v rozhovoru o nové Fabii. „Působí mnohem dynamičtějším a vyzrálejším dojmem,“ říká

Nová Škoda Fabia je větší, modernější a emotivnější než její předchozí generace. Před týdnem opustila výrobní linku hlavního závodu společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi první Škoda Fabia čtvrté generace. Za novým designem úspěšného modelu stojí Oliver Stefani a jeho tým. Šéfdesignér společnosti Škoda Auto v rozhovoru mluví nejen o výrazných designových prvcích nového modelu

Šéfdesignér škodovky v rozhovoru o nové Fabii. „Působí mnohem dynamičtějším a vyzrálejším dojmem,“ říká Přečíst celý článek...

Přejít nahoru