SKODA_ENYAQ_COUPE_iV-Phoenix_Orange-dobijeni_elektromobilu

Aplikace POWERPASS nabízí řidičům škodovek přístup k více než 310 000 nabíjecích stanic v Evropě

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Škoda - 3. 5. 2022


POWERPASS umožňuje zákazníkům značky Škoda využívat síť veřejných dobíjecích míst v Evropě, která čítá již přes 310 000 nabíjecích stanic. Její součástí je také přibližně 10 000 rychlonabíjecích stanic na více než 3 000 místech. Majitelé čistě elektrických vozů řady Enyaq iV je mohou využívat pomocí tří různých tarifů, přičemž většina těchto dobíjecích míst je součástí sítě Ionity.

Na jejím postupném rozšiřování se podílejí také společnost Škoda Auto a koncern Volkswagen. Rok po uvedení na trh má POWERPASS české automobilky pozitivní výsledky. Každý třetí vůz Enyaq iV využívá snadné a pohodlné nabíjení prostřednictvím služby POWERPASS, a to buď pomocí aplikace v chytrém telefonu nebo RFID karty. Srovnání ukazuje, jak úspěšný POWERPASS doposud je: s energií, kterou dosud zákazníci značky Škoda odebrali, by mohl vůz Enyaq iV 570krát absolvovat cestu kolem světa.

Před rokem uvedla Škoda Auto na trh své první čistě elektrické SUV Enyaq iV. Od té doby nabízí svým zákazníkům také službu POWERPASS, která umožňuje snadné a pohodlné nabíjení vozu Škoda Enyaq iV ve většině evropských zemí prostřednictvím aplikace pro chytrý telefon nebo karty RFID (RFID: Radio Frequency Identification). K dispozici je již více než 310 000 veřejných dobíjecích míst, včetně evropské sítě veřejných rychlonabíjecích stanic Ionity a mnoha dalších nabíjecích míst jiných provozovatelů. S přibližně 10 000 rychlonabíjecími stanicemi na více než 3 000 místech umožňuje POWERPASS využívat největší síť rychlého dobíjení v Evropě.

Poprvé jsme se svezli s nejvýkonnější a nejdražší škodovkou současnosti. Jak jezdí Škoda Enyaq Coupé RS iV?

V celé Evropě nabíjí své vozidlo pomocí služby POWERASS každý třetí řidič vozu Enyaq iV. Celková energie nabitá jen za první rok by vystačila k tomu, aby vůz Škoda Enyaq iV objel 570krát svět. Přibližně 50 % veškerého nabíjení proběhlo v síti Ionity. Na těchto nabíjecích stanicích je pro model Enyaq iV k dispozici maximální nabíjecí výkon až 135 kW. Baterii modelu Enyaq Coupé iV 80 s kapacitou 82 kWh tak lze nabít z 10 % na 80 % za pouhých 29 minut, což v porovnání s jinými veřejnými nabíjecími stanicemi ušetří mnoho času. Časté využívání rychlonabíjecích stanic, které se nacházejí převážně na hlavních silnicích a dálnicích, podtrhuje, jak intenzivně se Enyaq iV používá na dálkových trasách.

Podmínkou užití služby POWERPASS je výběr jednoho ze tří tarifů. V základním tarifu Charge Free zákazník neplatí kromě ceny za odebranou energii žádný měsíční poplatek. Tarif Simply Charge nabízí za nízký základní měsíční poplatek zvýhodněné ceny energie odebrané při nabíjení na veřejných AC a DC nabíjecích stanicích. Nejoblíbenějším tarifem je Charge Faster, který za mírně vyšší základní měsíční poplatek snižuje náklady za používání sítě nabíjecích stanic Ionity a současně nabízí ještě nižší ceny za AC a DC nabíjení. Každý uživatel služby POWERPASS může nabíjet svůj vůz po celé Evropě za transparentní a jednotné ceny. Všechna dobíjení jsou zpracovávána centrálně prostřednictvím služby POWERPASS a následně účtována společně s ostatními náklady na měsíční bázi.

Na českém trhu přišla automobilka rovněž s podporovaným řešením ušitým na míru flotilovým zákazníkům. Platforma Chargee spojuje vlastníky dobíjecí infrastruktury s majiteli elektromobilů. Díky tomu lze efektivně řídit a sledovat celou síť elektromobility. Řidiči snadno najdou vhodnou dobíjecí stanici, kde nabijí své vozidlo a jednoduše za tuto službu zaplatí.

Štítky: , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru