audi-e-tron-50-quattro- (2)

Nástup elektromobility a její velké protlačování ze strany úřadů nemá jen pozitivní dopady na životní prostředí. Má i řadu negativních dopadů na jednotlivé automobilky. Přizpůsobit se elektromobilním nařízením a dodržování stále přísnějších emisních limitů je finančně nesmírně náročné. A to vyžaduje jisté finanční úspory. Potvrdit by to mohla i automobilka Audi, která se v příštích letech pokusí ušetřit hlavně na lidech.

Do roku 2025 chce totiž zrušit až 9500 pracovních pozic, čímž by měla ušetřit miliardy eur, které bude moci investovat do snižování emisí a elektromobility. V současné době má v Německu Audi asi 61 000 zaměstnanců. Další desetitisíce pak různě po celém světě. Rušení pozic by se pak mělo dotknout celé značky, ne jen její německé centrály.

“Spalovací motor skončí v roce 2050,” tvrdí BMW

To je ale jen jedna strana mince. Ta druhá je fakt, že Audi zároveň nová místa vytvoří. Budou určena pro specialisty na elektromobilitu a digitalizaci. Zrušení pracovních míst ovšem neznamená, že se bude ve velkém propouštět! Audi má v plánu spíše restrukturalizaci, kdy spustí nový program pro podporu odchodu do předčasného důchodu. Zároveň nemá v plánu nahrazovat zaměstnance, kteří do toho důchodu odejdou. Jejich práce bude rozdělena mezi ostatní zaměstnance. Toto se dotkne i nejvyššího managementu automobilky.

Značka Audi ve třetím čtvrtletí, tedy od července do září, prodala méně vozů než v loňském roce za stejné období. I tak ale zaznamenává meziroční nárůst provozního zisku o tři procenta na 938 milionů eur.