Nejnovější generace modelů Audi S přešly z benzinového motoru na naftový. Spousta lidí říká, že je to problém, ale podle nás vůbec ne. Dokázal to i test Audi S7 Sportback. U vlajkové lodí Audi S8 je to ale jinak. To si jako jediné Audi S ponechalo benzinový motor a na ten se navíc podívali v ABT Sportsline.
Limuzína Audi S8 je jedním z těch aut, které vás rychle a navíc sakra pohodlně převeze klidně z jednoho konce Evropy na druhý, aniž byste to zpozorovali. Už v základu je to hodně svižné auto, vždyť ho pohání dvakrát přeplňovaný, čtyřlitrový vidlicový osmiválec. Motor přitom nabídne výkon 420 kW/571 koní a maximální točivý moment 800 Nm, přičemž z 0 na stovku zrychlí za 3,8 sekundy a maximálka je elektronicky omezena na 250 km/h.
Po tom, co si auto vzali do péče v Abtu, jsou hodnoty motory o poznání vyšší. Výkon je rovných 700 koní a točivý moment 880 Nm. Zkrátil se i sprint 0 – 100 km/h a to na působivých 3,4 sekundy! Maximální rychlost je zvýšena na elektronicky omezených 270 km/h. V souvislosti s tím vyměnil úpravce původní brzdy za karbon keramické.
Z hlediska designu se ale nic velkého nedělo. Nový je pouze spojler na víku zavazadelníku a jiná kola. Na výběr je mezi 20 anebo 21palcovými.