Elegantní, vcelku praktická, a hlavně velmi výkonná. Přesně tak by se dala definovat Audi RS6 Avant, tedy velmi vydařené kombi, jehož čtyřlitrový osmiválec je z výroby naladěn na 600 koní. To by mělo běžnému řidiči více než stačit. Jenomže mezi námi nežijí jen ti běžní řidiči, ale i ti, kteří lační po tom mít víc. V tomto konkrétním případě mnohem víc.
Auditography nám ukázalo notně naladěnou Audi RS6 Avant, která je doma v Nizozemí a patří Davovi. A ten měl jediné přání, a to, že auto musí být výkonnější. Aby toho bylo dosaženo, dostalo nový výfuk s klapkami, novou škrtící klapku, upravené vstřikování, nový chladič a mezichladič, nové palivové čerpadlo a objemnější vedení paliva. Na úpravě se tímto podíleli firmy Autotech, Snow Performance, Forge a Turbosystem.
Spolu s těmito zásahy samozřejmě přišlo i přemapování řídící jednotky, ale nejspíš to nebylo tak úplně ono. Na konečném naladění řídící jednotky se podílela firma Dyno Spectrum, která motor naladila na velmi působivých 1200 koní a 1450 Nm. Nutno ale říct, že těchto hodnot V8 disponuje jen s použitím 102 oktanového paliva. Ve výsledku dokáže takto naladěná Audi RS6 Avant zrychlit z klidu na 100 km/h za 2,57 sekundy, v rozletu se zastaví až na 350 km/h a sprint na čtvrt míle zvládne pod 10 sekund. Aby byl celý projekt dotažen k dokonalosti, dostala RS6 matně černý polep, který jen podtrhuje její eleganci. K tomu lehký bodykit a 22palcová kola Vossen HF-2.
Celé to vypadá a zní naprosto dokonale. Především právě zvuk vycházející z výfuku je prostě dokonalý. Má to ale malý háček. Projekt měl být všemi těmi úpravami u konce, ale zdá se, že se chystá pokračování, které ale proběhne v servisu. Dle aktuálních informací totiž mohutný nárůst výkonu a točivého momentu nezvládla zadní náprava, která se odporoučela do věčných lovišť. Teď je tedy na řadě vyřešit tento problém a pak se uvidí, zda výkon zůstane nebo ještě poroste.