Audi Sport GmbH pomyslně přidává plyn a posouvá sportovní vlastnosti modelů Audi RS 4 Avant a Audi RS 5 na ještě vyšší úroveň. Nový paket competition překypuje nadstandardními prvky, které dodávají vozům ještě ostřejší vzhled a současně také přispívají k ještě emocionálnější jízdě.
Paket competition plus kromě toho zvyšuje na maximum dynamiku i potěšení z jízdy na přání dodávaným nastavitelným podvozkem (sportovní podvozek RS pro) při zachování nejvyšší úrovně využitelnosti vozu v každodenním provozu. Méně je někdy více, a tak díky menšímu množství tlumicího materiálu mezi motorovým a vnitřním prostorem nadchnou modely RS 4 Avant a RS 5 také podmanivým akustickým projevem na nové úrovni. Výkonná jednotka V6 Biturbo poskytuje nejvyšší výkon 331 kW (450 k) a její maximální točivý moment 600 N.m je k dispozici od 1900 do 5000 otáček za minutu. Modely Audi RS 4 Avant a RS 5 s pakety competition budou u prodejců k dispozici od července. Ceny začínají od 7875 EUR za paket competition, resp. od 11 875 EUR za paket competition plus.
Další stupeň sportovnosti
Navzdory svému zaměření na ještě větší potěšení z jízdy nabízí manuálně seřiditelný sportovní podvozek RS pro nejvyšší možný rozsah nastavení mezi komfortní a sportovní charakteristikou. Díky tomu lze i delší trasy absolvovat komfortně se všemi dostupnými asistenčními systémy a bez jakýchkoli omezení. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro tento podvozek, obdrží svůj vůz RS 4 Avant nebo RS 5 přímo z výroby se světlou výškou, která je o 10 milimetrů nižší než u běžných verzí modelů RS. Kromě toho si mohou světlou výšku manuálně snížit o dalších 10 milimetrů, což odpovídá celkovému snížení světlé výšky o 20 milimetrů oproti sériovému stavu. Tužší pružiny, ve třech úrovních nastavitelné tlumiče a tužší stabilizátory nejenže zintenzivňují celkový zážitek z jízdy, ale také pomáhají zkracovat časy na kolo. Jízdní vlastnosti jsou ještě preciznější a agilnější. Oba pakety competition zahrnují navíc zvýšení maximální rychlosti na 290 km/h.
Audi RS 4 Avant s paketem competition zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. V porovnání se sériovou verzí to je zlepšení o 0,2 sekundy. Modely Audi RS 5 Coupé, resp. RS 5 Sportback absolvují tento sprint za 3,8 sekundy, tedy o 0,1 sekundy dříve.
Dynamické řízení má pevný převod 13,1:1. Společnost Audi Sport GmbH tím zaručuje ještě preciznější chování vozu a vyšší směrovou stabilitu ve středních, vysokých a velmi vysokých rychlostech jízdy. Nově nastavený sportovní diferenciál quattro zajišťuje především v jízdním režimu „dynamic“ vyšší míru agility, a tím i potěšení z jízdy. Nový software v řídicí jednotce s pozměněnými parametry klade při přenosu hnací síly ještě větší důraz na zadní kola. Pouze ve spojení s pakety competition byl modifikován také software řídicí jednotky převodovky. Doby řazení jsou díky tomu kratší a rozdíly mezi jednotlivými jízdními režimy citelně větší. Se zvýšením dynamiky musí jít ruku v ruce také schopnost intenzivnějšího zpomalení. Ve spojení s pneumatikami Pirelli P Zero Corsa, nově nastaveným softwarem ABS a keramickou brzdovou soustavou RS je brzdná dráha ze 100 km/h až o 2 metry kratší.
Společnost Audi Sport GmbH představuje speciálně pro pakety competition novou sportovní výfukovou soustavu RS plus s matně černými koncovkami. Intenzivnější zvukový projev je dílem nejen samotné výfukové soustavy, ale především také menšího množství tlumicího materiálu mezi motorovým a vnitřním prostorem, čímž se navíc ušetřilo 8 kilogramů hmotnosti. Speciální vyladění softwaru řídicí jednotky motoru zajišťuje v režimu S ještě rychlejší odezvy, pokud si řidič nastavil v systému Audi drive select jízdní režim „dynamic“ – to přispívá k dalšímu zvýšení emocionality.
Ještě ostřejší vzhled
V interiéru si pakety competition i competition plus získají cestující atraktivními novinkami. Boční obložení sedadel se leskne černým klavírním lakem. Na přání mohou být sériově dodávaná sportovní sedadla RS čalouněna ještě kvalitnější kombinací tkaniny Dinamica a kůže Nappa s perleťovými efektem. Materiál Dinamica je ze 45 procent tvořen vlákny z recyklovaných lahví PET. Pro tato sedadla se tímto způsobem zpracuje 215 gramů vláken z PET. Logo Audi na kapotě motoru a víku zavazadlového prostoru i označení modelu v leskle černé barvě umocňují sportovní charakter vozu. S tím ladí také lak karoserie v odstínu černá Sebring s krystalickým efektem, který se dodává pro modely RS 4 a RS 5 poprvé. Zákazníci, kteří chtějí ještě více umocnit sportovní vzhled svého vozu RS 4 Avant nebo RS 5, si mohou pořídit leštěná kola competition v odstínu černá Phantom. Na přání kombinuje Audi 20“ kola se strojově opracovaným povrchem s vysoce výkonnými pneumatikami Pirelli P Zero Corsa vyvinutými pro jízdu na silnicích i závodních okruzích. Audi RS 5 je sériově vybaveno světlomety Matrix LED, které osvětlují vozovku laserovými světly. Modely Audi RS 4 Avant a Audi RS 5 s paketem competition vyčnívají z davu díky paketu v leskle černé optice. Na přání dodává Audi tento paket v exkluzivním karbonovém provedení s lesklou povrchovou úpravou.
Výhradně pro pakety competition je výše uvedený paket alternativně k dispozici také ve verzi s matnou povrchovou úpravou. Z matného uhlíkového kompozitu jsou přitom vyrobeny různé vnější díly karoserie, mimo jiné vnější zpětná zrcátka, přední spoiler, boční aerodynamické prvky a ozdobné lišty na rozšířených bočních prazích a zadním difuzoru. Všechny ostatní vnější díly karoserie září černou barvou.
Ceny
České ceny pro Audi RS 4 Avant, Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback ještě nebyly stanoveny a budou oznámeny se zahájením prodeje v létě 2022.