Audi R8 je i ve své druhé generaci obdivuhodným supersportem. Kvalit má jistě mnoho, nicméně teď mluvím spíše o motorovém prostoru. V dnešní době, která dost výrazně zmenšuje objemy a téměř všude se přidávají turbodmychadla, Audi u svého supersportu ve vrcholném provedení nabízí dokonalý atmosférický desetiválec. Jak nám ale ukazuje tuningová společnost s dost bizarním názvem Wheels and more, nemusí tomu být vždycky tak.

Audi R8 V10 Plus 1

Vrcholné provedení disponuje desetiválcem o výkonu 610 koní (449 kW), což se asi shodneme, že pro běžný silniční provoz určitě stačí. Pro velkou většinu z nás by to bylo víc než dost i na okruhu. Nicméně pár bláznů, kteří budou chtít víc, se zřejmě najde. V tu chvíli máte možnost navštívit chlapíky z Wheels and more. Ti vám s vaším palčivým problémem rádi pomohou.

Inženýři se dost důkladně zaměřili na motor, který dostal přeplňování kompresorem, nový software řídicí jednotky, jiné vstřikovače, nové písty a vyměněn byl také setrvačník. Pro lepší distribuci výkonu nainstalovali i nový samosvorný diferenciál.

Dobře se usaďte, protože takto upravená Audi R8 nabídne neskutečných 850 koní (625 kW)! Točivý moment také netroškaří, nově má svou maximální hodnotu na úrovni 730 Nm. Takto upravená R8 zvládne upalovat maximálně 340 km/h. Pro představu by byla určitě zajímavější hodnota zrychlení, tu však úpravce neuvádí. Kdyby vám to náhodou přišlo zase moc, výrobce nabízí i střídmější varianty. Levnější alternativy nabízejí výkon 645 koní (474 kW) nebo 777 koní (571 kW).

A protože Wheels and more už v názvu nabízejí víc, vedle nových designů kol nabídnou také sportovní podvozek a nebo průchodnější a především akusticky výraznější výfuk.