Je tomu už dlouhé čtyři roky, co automobilka Audi představila úžasný koncept s názvem Quattro. Naše vysněné quattro mělo mít svůj typický pětiválec odkazující na minulost, a stejně tak i design. Místo toho ale dostávají logicky přednost ekonomicky silné SUV a crossovery a zdá se, že na model, který by řádné oslavil výborné quattro S1 ze skupiny B, se pomalu, ale jistě zapomnělo.
Naštěstí to není až tak úplně pravda. Žlutý plug-in hybrid Sport quattro pak slavil premiéru loni na autosalonu ve Frankfurtu, v útrobách mu řval čtyřlitrový vidlicový osmiválec se 412 kW a elektromotor o 110 kW. A v neposlední řadě využíval modifikované platformy MLB doplněné o uhlíkové kompozity. V obou případech se vlastně jednalo o takové dárky k výročí. Letos v lednu na CES v Las Vegas se k nim přidala verze s laserovými světly, tentokrát červená. Stále to ale zavání zneužíváním jména quattro, lidé na to slyší, líbí se a Audi zatím nepřišlo s konkrétním konceptem, který by se mohl podívat na silnice.
Současný šéfdesignér Marc Lichte na autosalonu v Los Angeles oficiálně potvrdil, že idea rozhodně nezemřela. „Na quattru pracujeme, stále žije,“ řekl doslova. Věří však, že jeho sériová podoba bude v mnohém jiná než koncepty. „Dvě studie, které jsme udělali, měly základní potenciál. Projekt byl odstartován znovu a chceme vyrobit něco mnohem extrémnějšího. Je to stále tajemstvím, i když… Budete překvapeni!“
Zní to úžasně, a tak nezbývá než doufat! Mělo by se jednat o automobil extrémní jak výkonem, tak svým designem, který by měl být více retro než tomu bylo třeba u konceptů. V závěru roku 2013 prosákly ven spekulace, že se skutečně dočkáme pětiválce s 2,5 l s výkonem 231 – 268 kW s hmotností pod 1,3 tuny. V dnešní době však musíme brát v potaz – a pravděpodobně s tím také počítat – verzi, která kombinuje pětiválec s hybridním pohonem. Takže pojďme OPĚT čekat…