audi-tt-rs-40-years-of-quattro (1)

Pokud bychom se vrátili do roku 1980, konkrétně na tehdejší autosalon v Ženevě, mohli bychom se účastnit premiéry dnes už legendárního modelu Audi Quattro. Protože ale nemáme stroj času, musíme si vystačit s parádní retro vzpomínkou samotné automobilky. Tou je speciální edice Audi TT RS 40 Years of Quattro, oslavuje 40 let Quattro.

Retro verze sportovního vozu vznikne ale jen ve 40 kusech, tedy jedno auto za každý rok od premiéry, a dostupná bude pouze v Německu. TT RS 40 Years of Quattro je lakováno bílou barvou Alpine White. Karoserie pak nese řadu detailů, jež mají odkazovat na Audi Sport Quattro S1, které v roce 1987 triumfovalo na Pikes Peak. V té době seděl za volantem jedinečný Walter Röhrl.

Vůz dostal také řadu aerodynamických leskle černých doplňků. Ovšem ty nejsou jen designové, jsou hlavně funkční. Audi mu nadělilo také bílá 20palcová kola, pod kterými prosvítají zářivě rudé brzdiče. Nový je také zadní difuzor, který má v každém rohu koncovku výfuku.

Limitovaná edice bude k dispozici jak ve verzi se zadními sedačkami, tak také ve verzi, která je vymění za karbonovou rozpěru pro vyšší pevnost auta v zatáčkách. Krom toho ale také ubírá na celkové hmotnosti auta a to o 16 kilogramů.

Pod kapotou je přeplňovaný řadový pětiválec o výkonu 400 koní a točivém momentu 480 Nm. Jde o 2,5litrový benzinový motor, jehož parametry zajišťují zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,7 sekundy a maximální rychlost 280 km/h.

Přečtěte si také:  Test Audi TT RS Coupé 2.5 TFSI quattro (2019)

Kromě toho, že se tahle specialitka nedostane na náš trh, je tu ještě jeden problém, který možná odradí i ty, kteří budou mít možnost si jej pořídit. Důvodem je vcelku vysoká cena. Audi ji stanovilo na 114 040 eur, tedy přibližně 3,2 milionu korun. Mimochodem, standardní Audi TT RS vyjde na něco málo přes polovinu ceny…