Audi modernizovalo A1 Sportback

Autor: Tisková zpráva - 16. 1. 2015


Nový model Audi A1 Sportback okouzlí svým ještě sportovnějším designem, který prodloužil celkovou délku o dva centimetry na 3,98 metru. Na přání dodává Audi celou střechu v odlišném barevném odstínu.

Interiér nového modelu Audi A1 Sportback je prostorný a velmi kvalitní. Ovládání je přehledné a díky chromovaným lištám je vnitřní design ještě elegantnější. Nabídka výbav byla nově strukturována. Díky novým liniím design a sport může zákazník dodat svému vozu Audi A1 Sportback ještě individuálnější ráz. Kromě toho jsou k dispozici pakety design selection, sportovní paket S line a celá řada dalších možností individualizace – od barevných výdechů ventilační soustavy až po ozdobné fólie pro karoserii. Rozšířen byl rovněž sortiment originálního příslušenství Audi, který poprvé zahrnuje kompletní paket výbavy. Active kit zahrnuje mimo jiné individuální vnější díly karoserie a kola v různých designech.

Šest motorů pro modernizované Audi A1 Sportback – čtyři motory TFSI a dva motory TDI – nabízí výkon od 66 kW/90 koní do 141 kW/192 koní. Všechny agregáty jsou zcela nové nebo výrazně modernizované. U většiny z nich byl zvýšen výkon, přestože spotřeba paliva zároveň klesla, a to až o deset procent. Pro všechny motory je na přání nebo sériově (s motorem 1.8 TFSI) nabízena sedmistupňová převodovka S tronic. Řidič může nechat dvouspojkovou převodovku s extrémně rychlým řazením pracovat automaticky nebo ji ovládat manuálně.

Role vstupního motoru byla přisouzena prvnímu zážehovému tříválci v historii značky Audi. Audi A1 Sportback 1.0 TFSI (předběžné údaje) o výkonu 70 kW/95 koní spotřebuje v průměru jen 4,3 litru paliva na 100 km (99 g CO2 na km). Rovněž nový tříválcový turbodiesel 1.4 TDI ultra s výkonem 66 kW/90 koní dosahuje v modelu A1 Sportback kombinované spotřeby paliva EU pouhých 3,4 litru paliva na 100 km (89 g CO2 na km) a je tak prvním modelem ultra v řadě Audi A1. Oba motory se vyznačují maximální hospodárností.

Podvozek kompaktního modelu umožňuje sportovní a agilní jízdní vlastnosti. Nové řízení s elektromechanickým posilovačem poskytuje řidiči v každé jízdní situaci optimální podporu. Účinek posilovače klesá s rostoucí rychlostí jízdy. U nově vytvořené výbavové linie sport je nastavení podvozku tužší, ale zároveň komfortnější než u předchůdce. Ještě více dynamiky nabízí sportovní podvozek S line. Novinkou je také systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select, díky němuž může řidič měnit charakteristiku motoru, na přání dodávané převodovky S tronic a adaptivních tlumičů, které jsou dalším novým prvkem výbavy na přání, a to ve třech režimech auto, efficiency a dynamic.

Přečtěte si také:  Peugeot e-208 dostal nový výkonnější elektromotor a dojede až 400 kilometrů

Kola jsou nabízena s průměrem ráfku 15 až 18 palců. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC zvyšuje preciznost reakcí a stabilitu vozu a při průjezdu zatáčkou na limitu fyzikálních možností potlačuje sklon k nedotáčivosti funkce rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola citlivými brzdnými zásahy.

Highendovým řešením v nabídce informačních a zábavních systémů je MMI Navigation plus s velkou kapacitou pro uložení dat a inteligentním hlasovým ovládáním. Velkoplošný displej tohoto systému se vysouvá z přístrojové desky. Ideálním doplňkem je modul Audi connect včetně autotelefonu, který připojí automobil k internetu. Řidič může využívat internetové služby Audi connect, zatímco spolucestující mohou připojit svá přenosná koncová zařízení k hotspotu WLAN. Nabídku informačních a zábavních systémů završují další velmi kvalitní komponenty, jako je audiosystém Bose Surround Sound.

Dynamika na čtyřech metrech: Audi S1 Sportback

Na vrcholu modelové řady stojí Audi S1 Sportback. Jeho motor 2.0 TFSI poskytuje nejvyšší výkon 170 kW/231 koní a maximální točivý moment 370 Nm. Model S1 Sportback zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 5,9 s a jeho nejvyšší rychlost je 250 km/h.

Hnací sílu přenáší na vozovku trvalý pohon všech kol quattro, který je vyladěn pro maximální potěšení z jízdy. Nastavení podvozku je vysloveně tuhé a speciálně vyvinutá naklápěcí ložiska na přední nápravě a náročná konstrukce čtyřprvkové zadní nápravy zaručují ještě vyšší míru dynamiky. Kola mají průměr 17 palců, systém Audi drive select a adaptivní tlumiče jsou součástí mimořádně rozsáhlé sériové výbavy. Výjimečné postavení modelu S1 Sportback ve svém segmentu potvrzují detailní úpravy exteriéru a interiéru.

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít na začátek