Downsizing, emise, nízká spotřeba, sterilita, nuda a šeď. To jsou pojmy, se kterými se v posledních letech v automobilovém průmyslu setkáváme stále častěji a do budoucna to nejspíš nebude jiné. A nejde jen o design aut, který je často tak uhlazený a nezáživný, že nemůže být pochyb, že o emocích současný automobilový průmysl už opravdu není. Jde ale i o pohonné jednotky. Když nejsou elektrické, tak objemově co nejmenší. Jenomže Aston Martin tvrdí, že je to špatně a že zákazníci mají malých motorů plné zuby.
Značka tak jde proti proudu, když nedávno ohlásila, že chystá dvanáctiválec s výkonem vyšším než 800 koní. A je to podle ní přesně to, co zákazníci chtějí. A nejde jen o domněnky. Šéf produktové strategie společnosti Alex Long v rozhovoru pro magazín CarThrottle prozradil, že interní studie Aston Martinu ukázaly, že zákazníci žádají velkoobjemové motory. A je to jen proto, že osmi a dvanáctiválce dokáží zprostředkovat „skutečné emocionální spojení“ mezi řidičem a autem. Šestiválce už jsou prý málo, ne kvůli nedostatečné rychlosti, ale právě kvůli emocím.
Long totiž v rozhovoru vysvětlil: „Nejde přece jen o to jet co nejrychleji. Chci při jízdě cítit emoce, chci reálný zvuk a pořádné burácení. Chci vědět, a chci, aby i okolí vědělo, že jede osmi nebo dvanáctiválec. Tyto motory vždy byly vyhrazeny pro speciální a zajímavá auta. A to šestiválce v tomto segmentu většinou nejsou.“
Bugatti to se spalovacími motory nevzdává. Boháčům klidně doma postaví vlastní čerpací stanici
Na něco takového se nedá oponovat, jenomže dnešní doba takovým názorům bohužel moc nepřeje. Vždyť i Ferrari a Lamborghini elektrifikuje a snižuje objemy. Aston Martin sice také, ale to neznamená, že odmítá uvést velké motory. Osmiválce značce nejsou cizí, vždyť s ním jezdí DBX, ale i Valhalla. Začíná to vypadat, že se Aston Martin postaví vedle Bugatti, které nedávno oznámilo, že uvažuje o zachování spalovacích motorů i v době, kdy budou jinak v Evropě zakázány. Byť s hrozbou pokuty.