S velkou pompou už před několika týdny ministerstvo dopravy oznámilo, že ruší velké techničáky, mění podobu a obsah těch malých, a k tomu všechny potřebné informace nabídne v on-line prostředí. Jak to tak ale bývá, má to mnoho háčků. Především ten, že v systému, ať už v portálu dopravy nebo v aplikaci eTechničák, může chybět řada důležitých informací.
A když se k tomu všemu přidá fakt, že na prohlídku na STK už nemusíme velký techničák vozit – ostatně řada motoristů už jej po přehlášení auta ani nemá – je jasné, že ve všem mohou být zmatky. Na ty už nějakou dobu upozorňují řidiči, ale i technici STK. A přidala se k nim i Asociace STK, která také popsala, jaké nejčastější chyby musí řešit. Asociace zdůraznila, že ten, kdo ještě velký techničák má, by si jej na technickou kontrolu rozhodně měl vzít s sebou.
„Z hlediska zákona s velkým technickým průkazem řidiči nemusí jezdit, ale je to lepší, protože se tím vyhnou tomu, že by se museli třeba vracet na opakovanou prohlídku,“ říká šéf Asociace STK Luděk Šíp. Zejména jsou to údaje z rubriky velkého technického průkazu Další údaje, kde jsou zaznamenány zpravidla alternativní rozměry ráfků pneumatik, někdy alternativní pohon LPG, tažné zařízení, a to jsou údaje, které v registrech někdy chybí, protože při zápisu to někteří úředníci zadávali pouze do velkého technického průkazu, ne do registru silničních vozidel.
Způsob technických kontrol včetně měření emisí projde důkladnou prověrkou
Ministerstvo dopravy o problémech ví a pomoc si slibuje právě i od techniků STK. „Když se objeví nesoulad informací s registrem silničních vozidel, technik kontrolu provede, a navíc nafotí technický průkaz do Informačního systému technických prohlídek, a následně dojde zdarma k odstranění nesrovnalostí. Možnosti opravit chyby vzniklé ručním vkládám do systému je tak hned několik; slibujeme si od toho vyčištění dat v Registru silničních vozidel vzniklých ručním zadáváním a migrací dat z různých systémů,“ popsal resort dopravy.