Americkým policistům došla během honičky energie v Tesle

Autor: Anina Russová - 28. 9. 2019


To je prostě pech. Elektromobilita sice zažívá obrovský rozmach, kdy ji neustále protlačují úřady i samotné automobilky, ale bohužel má stále své mouchy. Tou jednou je fakt, že bez nabitých baterií se s elektromobilem nikam nedostanete, a tou druhou je, že dobíjení trvá stále celkem dlouho. Co se ale v běžném životě dá celkem v pohodě vyřešit, v tom policejním je velký průšvih.

Na vlastní kůži si to vyzkoušeli policisté z Fremontu, tedy z místa, kde má Tesla velkou továrnu. Proto se není co divit, že tamní policie dostala k užívání Model S. Strážník, který s tímto elektromobilem před pár dny sloužil, zjistil, že nedobité baterie jsou pro jeho práci velký problém.

Když do auta na začátku služby sedal, nevšiml si, že předchozí posádka auto nenechala dobít. Po nějaké době se strážník zaměřil na nebezpečně jedoucího řidiče, kterého chtěl zastavit. Ten se ale rozhodl, že ujede.

Test elektromobilu Tesla Model S P90D (2016)

Po chvilce pronásledování, kdy obě auta dosahovala rychlosti takřka 200 km/h, zjistil policista, že mu zbývá dojezd jen asi na 10 kilometrů. V tu chvíli žádal přes vysílačku operační středisko o pomoc a další hlídky. Nakonec ale musel ujíždějícího řidiče nechat jet. Nejen, že by trvalo dlouho než by se k němu přidali další policisté, ale nedojel by pak ani k nabíječce. Pronásledovaný řidič jel prý navíc velmi nebezpečně a bylo lepší nechat ho ujet. Do vysílačky pak policista uvedl, že nutně musí najít nabíječku, aby s autem mohl zpět do služby, což se mu naštěstí podařilo dříve, než se auto zastavilo nadobro.

Ještě dodáme, že provinilec, kterého zmiňujeme na začátku celého příběhu, sice ujel, ale po pár kilometrech boural. Z místa nehody utekl a v tuto chvíli po něm policie pátrá.

Mimochodem, celý jeho rozhovor s operačním si můžete poslechnout výše v přiloženém videu.

Nutno ale říct, že problém byl hlavně v tom, že předchozí směna auto nenabila. Tiskový mluvčí policie tamním médiím uvedl, že Tesla nemá problém zvládnout i 11hodinovou směnu. Ovšem samozřejmě s náhradními bateriemi. Ani to ale není moc efektivní. Předělat pohon na náhradní baterii také chvíli trvá a mezi tím může ujet další šílenec.

Elektromobilita tedy u policie v podobném nasazení zatím moc smysl nedává. Hovořit se dá ještě o nějaké hlídkové, či spíše preventivní činnosti.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru