The Audi e-tron at Masdar City

V posledních době se nemluví o ničem jiném, než o definitivním konci spalovacích motorů a tedy velkém přechodu na elektromobilitu. Tento krok se zatím týká především Evropské unie, nicméně přechod k elektrickým automobilům probíhá všude ve světě. I v Americe, zemi jinak tradičně zaměřené na plnotučné motorizace. Ostatně, velký průkopník elektromobility, automobilka Tesla Motors, je právě z Ameriky, kde se ale v posledních několika týdnech potýkají s extrémně vysokými teplotami.

V některých oblastech naměřili venku dokonce více než 40 stupňů, což má dopad prakticky na každý aspekt života lidí. Především pak na používání elektrického proudu. V tak vysokých teplotách, které navíc panují dlouhodobě, by totiž snadno mohla zkolabovat celá elektrická síť. Nejde jen o onu vysokou teplotu, ačkoliv tak k tomu také přispívá, ale také o to, že v důsledku takového horka lidé masivně používají klimatizace a větráky, lednice jedou naplno.

Přečtěte si také:  Evropská unie rozhodla. Od roku 2035 nekoupíme žádné auto se spalovacím motorem

A také se mnohem více dobíjí elektromobily, jejichž baterie v takovém horku přeci jen nevydrží tolik, co za standardního počasí. Rychle se ukázalo, že takto to dál nejde a proto americký Energetický úřad rozhodl, že 17. a 18. června vyhlásí takzvaný Flex Alert, tedy důrazně doporučí nepoužívat přemíru elektrické energie. První den bylo toto doporučení vyhlášeno mezi pátou a desátou hodinou večer, druhý den mezi šestou a devátou večer. Doporučení bylo vydáno právě pro elektromobilisty, což ovšem přineslo řadu potíží, protože hlavně večer a přes noc řidiči nabíjí nejčastěji. Ukázalo se ale, že lidé doporučení poslechli a síť vydržela.

Ovšem hned měsíc poté, tedy 13. července, se situace musela opakovat. Především v Kalifornii, kde je to s počasím v těchto dnech takřka k nevydržení, úřady obyvatele vyzvaly, aby nedobíjeli ani mobily. A už vůbec ne auta.

Bude se to dít i v Evropě

Německý magazín Focus už před časem informoval, že německá vláda řeší, zda se něco podobného nemůže stát i tam. A nejen tam, ale prakticky všude po Evropě. Nemusí jít jen o extrémní počasí, které může energetiky potrápit, ale také právě masivní přechod na elektromobilitu. EU už oznámila, že od roku 2035 nedovolí prodej žádných nových aut se spalovacím pohonem, důrazně také doporučila výstavbu nových dobíjecích stanic, ale zatím se nikde neřeší, jak posílit energetický průmysl.

V Německu je proto v přípravě zákon, který v případě problémů s nedostatkem elektřiny, umožní energetikům na dálku lidem vypínat třeba domácí wallboxy pro dobíjení aut, ale ve hře jsou také například tepelná čerpadla a další systémy a přístroje, které mají velký odběr. Zatím jde jen o pracovní návrh, který v současné době nezískal ministerskou podporu, ale je dost pravděpodobné, že nějaká jeho upravená verze bude dříve či později schválena.

Přečtěte si také:  EU přitvrzuje. Požaduje, aby všechna nová auta měla na palubě povinně černou skřínku pro sběr dat

Hildegard Müller z Německé Asociace automobilového průmyslu pak magazínu Focus řekla: „Jsme znepokojeni. Pokud k tomu dojde, bude to velký zásah jak pro majitele elektromobilů, tak pro všechny automobilky, které tato vozidla v současné době masivně uvádí na trh.“

15 komentáře

  1. Nakupte si spalováky a čím více tím lépe. Pořádný auta jako spalováky nezmizí nikdy ,ale těm idiotům elektrohraček dojde že to všechno je k ničemu. Celá EU se zahrabe do pěkných sraček to poznáme už za pár let.

  2. V EU nás čeká opravdu „skvělá“ budoucnost… I když nejsem odborník nedalo mi to a našel jsem si kolik auta v EU ročně najezdí a kolik energie by teoreticky potřebovaly, kdyby bylo 100% aut na elektřinu. Vyšlo mi, že V EU bude JEN KVŮLI ELEKTROMOBILŮM nutné navýšit výrobu elektřiny ekvivalent 80-100 jaderných elektráren Temelín!!!!!! Jelikož chtějí ti bezmozci z EU zakázat prodej konvenčních aut už od roku 2035 a životnost vozů je řekněme cca 25let, tak to státy musí stihnout do roku 2060, tedy už za 40let. Jenže v tu samou dobu mají být odstaveny všechny uhelné elektrárny a nově i plynové elektrárny!!!!! JE NAPROSTO VYLOUČENÉ, ABY DOKÁZALY EVROPSKÉ STÁTY TAKTO MASIVNĚ NAVÝŠIT VÝROBU ELEKTŘINY, TAKŽE JE UŽ NYNÍ JASNÉ, ŽE EVROPŠTÍ OBČANÉ PŘIJDOU POSTUPNĚ BEZ NÁHRADY O MOBILITU A TO BUDE MÍT NAPROSTO DEVASTUJÍCÍ NÁSLEDKY PRO EKONOMIKY UŽ TAK PŘEDLUŽENÝCH ZEMÍ EU. Nečeká nás žádná čistá zelená budoucnost, ale budoucnost, kdy budou lidé dřepět doma a nikam nebudou cestovat, což bude mít opravdu katastrofální následky. Dobrých 30% lidí nebude mít na elektromobil peníze a ten zbytek šťastnějších nebude mít auta čím nabíjet!!! Přímořské státy budou mít určitou výhodu – u moře obvykle hodně fouká a je zde možné instalovat větrníky daleko do moře a ty Jižní zase mají hodně sluníčka – my budeme naprosto v prdeli, protože nemáme kam dávat větrníky a slunce je zde pomálu – to ale hovada z EU samozřejmě nezajímá. Nedostatek kapacity elektráren není jediný problém – dalším je rozvodná síť – za 40let bude nutné kompletně vyměnit statisíce km páteřních rozvodů vysokého napětí a další miliony km podružných sítí, aby se energie dostala k zákazníkům – nebudete jezdit nabíjet do Dukovan. To si vyžádá takové ohromné náklady, které státy EU naprosto zlikvidují. To co dělají fanatici z EU se hodně podobá tomu, co dělali Egypťané v době faraonů – utráceli až 80% tehdejšího HDP za stavbu hrobek a to jak pro faraony, tak pro běžné lidi. Pyramidy, mumie a hrobky sice obdivujeme, ale snad nikdo si při tom neuvědomí, že to co obdivujeme Egyptskou civilizaci naprosto zruinovalo, udusilo její další vývoj a způsobil její zánik. My pácháme pod vedením zelených kněží ekonomickou sebevraždu z podobně stupidního důvodu, jako Egypťané z touhy po posmrtném životě a následky budou stejné a kolaps naší civilizace nastane dřív, než si to dokážete připustit. Už nyní všechny Evropské země utrácí za správu a sociální zabezpečení víc peněz, než vytvoří a to trvale!!!! Argument, že zelené technologie přinesou nová pracovní místa je naprosto lživý – potřebují k obsluze totiž vysoce vzdělané lidi, jenže lidé se nerodí chytřejší, než před 40-50let, ale naopak hloupnou – průměrné IQ se od roku 1974 v populaci trvale snižuje!!!!!! Ztráta mobility postihne především lidi s nižším vzděláním, kteří nedostali od přírody IQ130. Bez urážky k jakékoli profesi pro tyto lidi nebude ve společnosti místo – protože zatímco dnes si za 100-200tis koupíte slušné ojeté auto a hned můžete jezdit za prací a po výletech, tak eletromobil stojí 4-5x tolik a ojetý je neprodejný. Obrovské množství lidí tak přestane utrácet za cokoli, co není jídlo, bydlení a oblečení, přestane cestovat a to bude mít fatální dopad na ekonomiku. Spolu se snahou přerozdělovat miliony lidí (v drtivé většině mužů-vojáků) z přemnožené Afriky a islámských zemí, kteří nic neumějí a znamenají trvalou a ohromnou zátěž pro sociální systémy nastane rozvrat a velmi pravděpodobně i nepokoje, rabování, násilnosti a možná i občanské války… To je budoucnost EU!!!!!

  3. Však ona to bude s tím elektrosvinstvem ještě psina. Zatím je to sleva sem, zadarmo tam, samé výhody a sociální jistoty. A v okamžiku, kdy se přestane tankovat palivo, příjde stát o spotřební daň, DPH a daň ze zisku z paliv. Spalováky nebudou platit dálnici, atd. A kde ty prachy (a bude to šílená „rána“) najednou vzít? Řádově zvýšená poptávka o elektřině zdvihne její cenu do oblak a to nebude všechno!

  4. I u nás je povinnost připojovat nabíječky přes blokování HDO, to znamená musí být distributorovi umožněno vypínání na dálku. Doporučuji autorovi článku si přečíst připojovací podmínky ČEZ a EGD.
    Délka nabíjení je 8 hod.

    • To ale vůbec není pravda. Nejdřív se informujte a zjistěte si, jaké jsou trendy a kam míří technologie výroby baterií do elektroaut.

  5. EU rozhodla ! Nevím jak Vás, ale tohle mne vytáči ! Pár idiotů co frká sem a tam evropou tryskáči mi bude diktovat kudy mám převádět žáby přes tunely ! U nás udělali žábu tunely , žáby je ucpaly, chcíply a je klid . Auto na baterky je stejná blbost jako kdysi propan , elektrika je taky přejde ! A prý létat ! Člověk soudný by do toho ani nalezl!🤣

  6. 20 velkých námořních lodí vyprodukuje stejné množství svinstva jako cca 1 mil. automobilů v každodenním režimu.
    Máme se jak ta příslovečná prasata v žitě, necháme za sebe vymýšlet a nařizovat nám různé hovadiny, vzpěčující se zdravému selskému rozumu. Vrátí se to jako bumerang. Ve všem musí být rovnováha, nejen v přírodě.

  7. Zlatí komunisti. To byli taky zaslepení fanatičtí idioti, ale proti dnešnímu vedení EU to byli geniální racionální altruisti.

    • Přesně a hlavně že před nějakou dobou zrušili prodej vysokospotřebných žárovek protože to žralok moc elektřiny a teď vymyslí elektromobilitu 🤦 která spotřebuje mnohem výce elektřiny neš nějaká žárovka

  8. elektroauto je naprostá zhovadilost, nikoho nezajímá kolik sraček vyprodukuje obří námořní loď, nebo letadla courající po nebesích sem a tam !!!!!!

Přidat komentář