Prestižní soutěž Mille Miglia 2012 odstartuje oslavy několika výročí Alfy Romeo v tomto roce. Kromě 50. výročí modelu Giulia a 40. výročí zrození typu Alfetta oslaví Alfa Romeo také 80. výročí prvního vítězství modelu 8C na Mille Miglia. V roce 1932 model 8C 2300 s posádkou Baconin Borzacchini a Amedeo Bignami projel cílem v Brescii jako první. Na druhé příčce se umístil stejný model následovaný dalšími pěti modely značky Alfa Romeo. Značka Alfa Romeo tak v roce 1932 obsadila prvních sedm míst.
Model 6C 1500 Super Sport z roku 1928 (karoserie od Stabilimenti Farina) je prvním cestovním vozem éry Jano (v této době byl konstruktérem závodních vozů Vittorio Jano). Model 1500 zvítězil poprvé v roce 1927 na okruhu v Modeně, a to s posádkou Enzo Ferrari a Giulio Ramponi. V následujícím roce stejný model s posádkou Giuseppe Campari a Giulio Ramponi získal vůbec první z celkových jedenácti vítězství značky Alfa Romeo na Mille Miglia.
Model 6C 1750 Gran Sport z roku 1930 (karoserie Zagato) s posádkou Tazio Nuvolari a Giovanni Battista Guidotti se do historie závodů Mille Miglia zapsal tučnými písmeny. Jeho pilot Tazio Nuvolari přezdívaný také jako Létající Mantovan (narodil se u historického města Mantova) stanovil průměrnou rychlostí přes 100 km/h nový rekord závodu. Ačkoliv Nuvolari v závodě vedl (jezdci startovali v půlhodinových intervalech), chtěl dojet do cíle jako první. Aby jej jeho rival Achille Varzi v hluboké tmě nemohl spatřit ve zpětných zrcátcích, stíhal jej několik desítek kilometrů s vypnutými světlomety. Světla Nuvolari zapnul až v okamžiku, kdy šokovaného Varziho dojel a těsně před cílem v Brescii předjel.
Model 1900 Super Sprint z roku 1956 je elegantní kupé s karoserií Touring, typickou pro všechny modely řady 1900. Představoval prestižní Gran Turismo padesátých let a současně vrcholný model značky Alfa Romeo (rodinný sedan, který vyhrával závody). Model 1900 Super Sprint se zúčastnil hned několika ročníků Mille Miglia, a protože nabízel velmi účinnou kombinaci výkonu a spolehlivosti, byl favoritem i mnoha soukromých jezdců.
Skupinku muzejních klenotů značky Alfa Romeo na letošním Mille Miglia uzavírá model 2000 Sportiva, exkluzivní Gran Turismo sportovních a dynamických tvarů. Sportiva byla navržena Francem Scaglionem, tedy designérem, který vytvořil i legendární modely Giulietta Sprint a 33 Stradale. Z technického hlediska vycházel model 2000 Sportiva z typu 1900 včetně jeho výjimečné zadní nápravy typu De-Dion (jednoduchý typ nezávislého zavěšení kol), která byla o dvacet let později adaptována na sedan Alfetta.
Historická vozidla z muzea Alfa Romeo budou doprovázena flotilou modelů Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT, tedy vozidlem, které se ve svém segmentu může pochlubit nejlepším poměrem účinnosti k výkonu. Tento model současně dosahuje i mimořádně nízké spotřeby paliva a produkce emisí (5,2 l/100 km v kombinovaném provozu a 121 g CO2/km) a navíc poskytuje vynikající výkonové parametry hodné značky Alfa Romeo: maximální rychlost činí 218 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za 7,7 sekundy. Z jeho technických vymožeností zaslouží pozornost dvouspojková převodovka Alfa TCT, která může pracovat zcela automaticky nebo v sekvenčním režimu řazení. Manuální volbu převodových stupňů provádí řidič řadicími pádly pod volantem. Mimo to může řidič měnit i charakter vozidla, tedy jeho komfort, výkon, bezpečnost a účinnost, a to prostřednictvím voliče jízdní dynamiky Alfa DNA.
Tisková zpráva/-PS-