2021-alfa-romeo-giulia-a-stelvio-6c-villa-d_este- (1)

Alfa Romeo mění kurz: Giulia a Stelvio zůstávají do roku 2027. Vrcholné V6 Quadrifoglio se vrátí

Autor: Lukáš Dráha - Zdroj: startstop.sk, autocar.co.uk - Foto: Alfa Romeo - 22. 10. 2025


Alfa Romeo přehodnotila plán, podle kterého měly současné modely Giulia a Stelvio brzy nahradit čistě elektrické nové generace. Důvod je prozaický. Zájem o plně elektrické vozy slábne a automobilka nechce své klíčové zákazníky opustit uprostřed rozjeté transformace. Místo rychlého přechodu na elektřinu prodlouží životní cyklus obou modelů v současných generacích až do roku 2027. Mezitím nabídne širší paletu pohonů včetně hybridních variant.

Modely Giulia i Stelvio patří k nejdéle prodávaným autům ve své třídě. Vznikly na platformě Giorgio, na trhu se drží od poloviny minulé dekády a prošly jen drobnými modernizacemi. V posledních letech se pozornost značky soustředila na objemovější modely Tonale a Junior, které sice nabízejí elektrifikaci, ale i tak tahouny prodejů zůstávají benzinové verze. Z pohledu Alfy Romeo je tedy brzká úplná elektrifikace vyšší střední třídy předčasná.

Co bude následovat do roku 2027

Rozhodnutí má několik konkrétních důsledků. Giulia a Stelvio budou nadále k dispozici s benzinovým čtyřválcem o výkonu zhruba 270 až 280 koní. Zároveň se vrátí sportovní vrchol Quadrifoglio s přeplňovaným šestiválcem. Výroba šestiválcových verzí byla zastavena v září, ale v továrně v Cassinu se znovu rozjede v dubnu 2026. Zatím není potvrzeno, jak rozsáhlé úpravy si vyžádají chystané emisní požadavky Euro 7, vše ale nasvědčuje tomu, že technický základ zůstane velmi blízký dosavadnímu řešení.

Nová generace Stelvia dorazí až v roce 2027. Původně měla jít na trh už příští rok jako čistý elektromobil mířící na elektrické Porsche Macan a chystaný Alpine A390. Termín se však posouvá a automobilka připravuje více druhů pohonů včetně elektrifikovaného spalovacího ústrojí. Technickým základem bude nová platforma STLA Large koncernu Stellantis. Tu už využívá americký Dodge Charger, který může být jak elektrický, tak i s řadovým benzinovým šestiválcem. Právě multi-energetická architektura dává italské automobilce prostor, aby se rozhodla, zda sáhne po elektrifikovaném šestiválci, po přepracovaném vlastním motoru 2.9 V6 nebo po úplně jiné kombinaci.

Exkluzivita nebo přežití? Stellantis řeší dilema u Alfy Romeo a Maserati

Stejnou platformu převezme i příští Giulia. Dříve zveřejněné náznaky hovořily o špičkové elektrické verzi s výkonem kolem tisíce koní. Strategická změna tento cíl neruší, pouze posouvá jeho načasování a doplňuje nabídku o hybridy. Do té doby zůstanou současné modely ve výrobě a v prodeji, aby značka udržela kontinuitu a současně měla čas doladit techniku, která bude dávat smysl jak pro zákazníky, tak pro nové regulace.

💸 Ceny pojištění rostou!

Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.

📊 Porovnat a ušetřit

Zabere to jen 2 minuty • Výsledek hned

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru