BMW M4 Competition je bez debat skvělé sportovní auto. A jsme si jisti, že už si všichni zvykli na ty velké ledvinky a vlastně to dnes už nikomu ani nepřijde. A Akrapovič je dokonalou ukázkou toho, jak se z jedné původně malé slovinské firmy na laděné výfuky může stát monstrum, které na oficiální úrovni spolupracuje s řadou automobilek. Ve chvíli, kdy se tyto dvě značky spojí, je jisté, že výsledek rozhodně bude stát za pozornost.
A také, že ano! Akrapovič si pro BMW M4 Competition připravil nový výfukový systém, který nejen, že nepřehlédnete, ale také nepřeslechnete. Jednou z výhod nového výfuku je jeho hmotnost, dokonce má být o 35 % lehčí než sériový výfukový systém. Karbonové koncovky jsou dělány částečně ručně a pokud můžeme soudit, M4 Competition rozhodně sluší. A mimochodem, Akrapovič je připraven totožný výfuk dodat také na M3.
Samozřejmostí jsou klapky, kterými je možné ovládat zvuk výfuku. Ale tušíme, že nejlépe to bude znít ve chvíli, kdy budou naplno otevřené. Samozřejmostí je, že nový systém přidá i něco málo na výkonu a točivém momentu. Podle výrobce by mělo jít o asi 11 koní a 13,9 Nm.
Dobrou zprávou ale je, že výfuk je možné použít i bez jakéhokoliv zásahu do řídící jednotky. Toto je nabídka pro Evropu. Ovšem v Americe k tomu Akrapovič přidává titanovou středovou část výfukového potrubí, která nejen, že zajistí ještě lepší zvuk, ale také větší nárůst výkonu a točivého momentu. Mělo by jít o 23,7 koně a 25,4 Nm.