Uplynulý rok skončil a opět šlo o rok, který se v automotive nevyvíjel tak, jak jsme zvyklí. Dodávky i výroba aut byly s problémy, což se projevilo na počtu celkově dodaných aut zákazníkům. Už druhý rok po sobě jich zvládla dodat nejvíce Toyota, která opět předstihla Volkswagen.
Toyota v roce 2021 prodala celkem 10,5 milionu aut, což je meziroční nárůst o působivých 10,1 procenta (loni to bylo 9,528 milionu aut). Celkový počet aut nezahrnuje jen Toyoty, ale i modely Lexus a dceřiné značky Daihatsu (vyrábí převážně malé modely aut) a Hino Motors (výrobce užitkových vozů).
Druhý koncern Volkswagen dodal 8,9 milionu aut (loni 9,305 milionu aut), což je naopak pokles o 5 % a zároveň nejhorší výsledek za posledních 10 let, přičemž od roku 2015, kdy vystřídal Toyotu, do roku 2019 včetně koncern Volkswagen prodejům vládl. V Evropě ovšem pozici jedničky stále drží.
Dodávky aut v poslední dvou letech stagnují nejen kvůli koronaviru, ale také kvůli nedostatku některých dílů, především chipů. I proto jsou celková prodejní čísla menší, než bývala. Experti odhadují, že chipová krize se automobilovým trhem potáhne ještě celý letošní rok, ale například Hyundai si to nemyslí.