Už řadu měsíců se Česko ve spolupráci s Itálií, ale i dalšími evropskými zeměmi snaží zvrátit povinnou elektromobilitu pro všechny evropské automobilky. Evropská komise po řadě jednání jak s členskými zeměmi, tak s výrobci aut ovšem rozhodla, že původní termín 2035 platí. Od tohoto roku budou tedy muset být nová osobní auta a lehká užitková auta s nulovými emisemi CO2. EU i kvůli tomu uvolní 1,8 miliardy eur (zhruba 45 miliard Kč) na vytvoření bezpečného a konkurenceschopného dodavatelského řetězce pro suroviny k výrobě baterií.
„Držíme se cílů pro rok 2035,“ řekl podle agentury Reuters na tiskové konferenci eurokomisař pro dopravu Apostolos Tzitzikostas. Evropská komise nicméně v pondělí navrhla úpravu systému pokut pro výrobce aut, kteří nebudou emisní cíle plnit. Automobilky by podle návrhu měly vykazovat plnění cílů za tříleté období, nikoli za každý rok. Česká vláda však hodlá usilovat o prodloužení tohoto období na pět let. „Budeme se držet dohodnutých emisních cílů, ale s pragmatickým a flexibilním přístupem. Naším společným cílem je mít v Evropě udržitelný, konkurenceschopný a inovativní automobilový průmysl, který bude prospěšný pro naše občany, ekonomiku i životní prostředí,“ uvedla v dnešní tiskové zprávě předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová.
Ursula von der Leyenová v posledních týdnech o situaci v automobilovém průmyslu jednala s představiteli automobilových podniků, odborů i ekologických organizací. „Chci, aby se náš evropský automobilový průmysl ujal vedení. Budeme podporovat domácí produkci, abychom se vyhnuli strategickým závislostem, zejména ve výrobě baterií,“ uvedla.
Je ale otázkou, zda všechny tyto podpory budou automobilovému průmyslu vůbec k něčemu. V posledních měsících se totiž potýká s velkými problémy, především se slabou poptávkou po elektromobilech, ale také rostoucí konkurencí v Číně. Problémy mohou udělat také cla, která zavádí americký prezident Donald Trump. Povinná „bezemisnost“ tak sice zní jako dobrý krok, ale pro automobilky a následně i zákazníky bude velmi drahá.
Přes všechny problémy je automobilový průmysl klíčovým evropským odvětvím, které tvoří sedm procent hrubého domácího produktu (HDP) Evropské unie. V celé EU v současnosti zaměstnává zhruba 13 milionů lidí. V Česku se podílí na HDP devíti procenty, tvoří 34 procent zpracovatelského průmyslu a 24 procent exportu. Přímo či nepřímo zaměstnává zhruba 500 000 lidí.
Doufám, že do roku 2035 se ten totalitní eurosojuz s centrálním plánovánim rozpadne. To už nepůjde dlouho udržet pohromadě. A čím dřív se rozpadne tím líp. Zkorumpovaná eurokracie v čele s babiznou Lejnovou je schopna i vyvolat válku aby svůj konec oddálila. Ten Bruselský plán na masivní zbrojení není jenom tak.
Když se na zelený mír zeptáte Google
Když Počerady vyrobí 6000 GWh/rok
Když Počerady vyrobí 4 544 400 tun CO2/rok
Když účinnost nabijení-realita je zhruba 80 %
Když Eauto ujede v ø 20 000 km/rok cca 55 km/den
Když Eauto spotřebuje 20 kWh/100 km cca 4 MWh/rok
Když Eauto jeho hmotnost baterie je v ø 500 kg
Když Počerady nabijí cca 1,2 mil. Eaut/rok
Když hmotnost baterií u 1,2 mil. Eaut je 600 mil. tun.
Když emisní limit 1, 2 mil. Eaut je 4 544 400 tun CO2/rok
Když emisní limit Eauta je 3787 kg/20 000 km
Když emisní limit Eauta v Počeradech je18,9 kg CO2/100 km
Když emisní limit Eauta v obci je 0 kg CO2/100 km
Když emisní limit spalováku je cca 12 kg CO2/100 km
Když emisní limit 1, 2 mil. spalováků je 2 880 000 tun CO2/rok
Když emisní limit spalováků EU předepsala 9,5 kg CO2/100 km
Když 1,2 mil. spalováků již netankují naftu benzín v ø 8L/100 km
Když 1,2 mil. spalováků neplatí spotřební daň z benzínu či nafty
Když v rozpočtu bude ztráta cca 34,5 miliardy Kč
Když ve vzduchu jsou stejné tuny CO2
Když ekonomický vlak EU ujíždí
Když Evropa jede v zelené lokálce řízená posedlou strojvůdkyní
O tom co je správné rozhodujeme my, strana. Velebnosti, chce se mi blejt.🤮
Spíš než EV bych řešil aktuální stav USA a Ruska, kteří si společně ruku v ruce začínají rozdělovat celou slavnou Evrovu… V roce 2035 tady už žádná EU pokud se někdo urychleně neprobere nebude…
Evropská unie se do té doby rozpadne na obdobu Evropského společenství nezávislých států a celá evropská komise se půjde pást anebo bručet.
Perfekně fungující model tady už byl – EHS (Evropské hospodářské společenství 1958 až 1993). Žádná centrální měna, a všechno fungovalo. Žádní vizionáři se do reálného obchodování nepletli.
Přesně tak, jestli bude existovat EU…doufám že ne v současné podobě
Je otázkou, jestli ještě v roce 2035 bude při tomto tempu schvalování nových doplňků do vozidel v Evropě ještě nějaká provozuschopná automobilka, a jestli ještě vůbec v roce 2035 bude existovat Evropská unie?!!!