Tesla po letech slibů opravdu nabízí cenově dostupnější elektromobil pro české zákazníky. Nejde o úplně nový model, ale o základní verzi stávajícího sedanu Model 3 nazvanou Standard. Právě ta má Tesle pomoci zastavit klesající evropské prodeje a zároveň zareagovat na stále ostřejší konkurenci z Evropy i Číny.
Cena pod 900 tisíc jen na papíře
Ceník vypadá na první pohled velmi lákavě. Tesla Model 3 Standard startuje na částce 899 990 Kč, tedy pod psychologickou hranicí 900 tisíc korun. Ještě nedávno přitom základní Model 3 začínal téměř o osmdesát tisíc výše.
Přečtěte si také:
Jak je u Tesly zvykem, k základní částce je ale nutné připočíst poplatek 25 500 Kč za doručení a dokumentaci. Reálná minimální cena tak vychází na 925 490 Kč. Při objednávce navíc automobilka standardně vybírá nevratnou zálohu 6 000 Kč.
I tak se jedná o nejlevnější vůz značky Tesla na českém trhu. Základní Standard navíc vytváří výrazný cenový odstup od dražších verzí Modelu 3. Další stupeň v nabídce, verze Long Range s pohonem zadních kol prodávaná jako výbava Premium, začíná na 1 099 990 Kč. Rozdíl přibližně 200 tisíc korun má však své důvody hlavně ve výbavě a technice.
Objednávky Modelu 3 Standard už Tesla přijímá a v online konfigurátoru je novinka k dispozici. Na první vozy si ale zákazníci počkají. Automobilka aktuálně odhaduje dodání na únor 2026.
Design, prostor a výbava: kde Tesla šetřila a kde ne
Nová verze Standard vychází z evropského Modelu 3 vyráběného v Číně. Na rozdíl od dříve uvedeného Modelu Y Standard ale na karoserii téměř nepoznáte, že jde o nejlevnější variantu. Zůstává panoramatická prosklená střecha i moderní LED světla. Jediným viditelným kompromisem jsou jednodušší osmnáctipalcová kola, u nichž nelze zvolit jiný design ani větší průměr.

Tesla navíc omezila paletu barev. Místo obvyklých šesti odstínů jsou v nabídce jen tři. Základní bílá je bez příplatku, metalická šedá a černá stojí shodně 32 tisíc korun. Interiér je vždy pouze černý.
Prostorové poměry zůstávají stejné jako u dražších verzí. Zavazadlový prostor má objem 594 litrů a po sklopení zadních sedaček až 1 659 litrů. Nechybí ani přední úložný box s objemem 88 litrů. Za příplatek 36 tisíc korun lze objednat tažné zařízení. V takovém případě Model 3 Standard utáhne brzděný přívěs o hmotnosti až 1 000 kilogramů.
V kabině si všimnete, kde Tesla hledala úspory. Zůstává velký 15,4palcový dotykový displej uprostřed palubní desky, bezdrátové nabíjení telefonů a přístup do vozu přes mobilní aplikaci. Standardem je také elektrické nastavení a vyhřívání předních sedadel, dvojice bezdrátových nabíječek a USB-C port vpředu doplněný dvěma silnějšími USB-C konektory vzadu s příkonem až 65 W.
Přečtěte si také:
Naopak zmizela zadní osmipalcová obrazovka pro cestující na zadních sedadlech. Zadní vyhřívání sedadel zde nenajdete a volant ani vnější zpětná zrcátka nemají elektrické nastavení. Dekory v interiéru jsou textilní, sedadla jsou čalouněna kombinací veganské kůže a látky. Zjednodušený je také audiosystém, který má sedm reproduktorů místo devíti u verzí Premium.
I přes tyto škrty je základní výbava ve srovnání s konkurencí stále poměrně bohatá. Vůz nabízí LED světlomety, panoramatickou střechu, elektricky ovládané víko zavazadelníku, osm kamer kolem vozu, ambientní osvětlení kabiny a základní systém Autopilot, který kombinuje adaptivní tempomat s asistentem pro udržování jízdního pruhu.
Technika, dojezd a nabíjení
Tesla tradičně nezveřejňuje úplně všechny technické parametry, základní údaje však známe. Model 3 Standard má jeden elektromotor a pohání pouze zadní kola. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 6,2 sekundy a maximální rychlost je 201 km/h.
Tesla potichu vyřešila problém, na který si uživatelé stěžovali roky
Oproti dřívější základní verzi se podařilo prodloužit dojezd. Podle metodiky WLTP ujede Model 3 Standard na jedno nabití až 534 kilometrů, zatímco starší provedení zvládalo 517 kilometrů. Spotřeba se snížila na 13,0 kWh na 100 km, dříve byla vyšší o 0,7 kWh. Z těchto údajů odborníci usuzují, že vůz používá lithium-železo-fosfátový akumulátor s kapacitou okolo 69,5 kWh.
Rychlonabíjení stejnosměrným proudem má nižší špičku než u silnějších verzí. Standard zvládne až 175 kW, zatímco dražší varianty až 250 kW. Podle Tesly je však na Superchargeru možné během 15 minut nabít energii na přibližně 270 kilometrů dalšího dojezdu. Pro běžné cestování po Evropě tak zůstává vůz použitelný i na delší trasy.
Autopilot, příplatky a další verze Modelu 3
Kromě základního Autopilota si lze připlatit i za rozšířené asistenční systémy. Balíček Enhanced Autopilot stojí 100 000 Kč a přidává asistovanou jízdu podle navigace od nájezdu po sjezd z dálnice, automatickou změnu jízdního pruhu, pomoc s předjížděním a automatické parkování. Nechybí ani funkce Summon, která umožní přivolat vůz na krátkou vzdálenost.
Za dvojnásobnou částku nabízí Tesla balíček označovaný jako schopnost autonomního řízení. Ten umí navíc například reagovat na červená světla a značky Stop. Stále však nejde o plně autonomní řízení. Tesla spoléhá na to, že další softwarové aktualizace postupně schopnosti systému rozšíří, vždy však v mezích aktuálně platných předpisů a reálné dopravní situace.
Přečtěte si také:
Příplatková výbava zahrnuje také praktické doplňky. Tažné zařízení, které umožní tahat tunový brzděný přívěs, stojí 36 000 Kč. Sadu 18palcových kol se zimními pneumatikami nabízí Tesla za 54 055 Kč. Nabíjecí příslušenství je naopak relativně dostupné. Mobilní nabíječka vyjde zhruba na 5 000 Kč a domácí wallbox na 13 150 Kč.
Tesla Model 3 Standard se v nabídce řadí po bok tří dražších verzí. Long Range s pohonem zadních kol, dnes prodávaný jako Premium, slibuje dojezd až 750 kilometrů místo dřívějších 702 kilometrů a začíná na 1 099 990 Kč. Verze Long Range s pohonem všech kol zvládne 660 kilometrů oproti původním 629 kilometrům, její cena startuje na 1 204 990 Kč. Vrcholem je provedení Performance, které si polepšilo z 528 na 571 kilometrů a stojí od 1 405 990 Kč.
| Pohon | |
|---|---|
| Baterie | Standard Range |
| Dojezd (WLTP) | 534 km |
| 0 – 100 km/h | 6,2 sekundy |
| Pohon | zadních kol |
| Rozměry a kapacita | |
| Hmotnost (pohotovostní) | 1 772 kg |
| Objem kufru | 682 litrů |
| Kola | 18″ |
| Sedadla | 5 dospělých osob |
| Displeje | 15,4″ středová dotyková obrazovka |
| Světlá výška | 138 mm |
| Celková šířka | Sklopená zrcátka: 1 850 mm Nesklopená zrcátka: 2 089 mm |
| Celková výška | 1 440 mm |
| Celková délka | 4 720 mm |
| Spotřeba energie a emise | |
| Oficiální spotřeba energie | 13,0 kWh / 100 km |
| Emise CO2 | 0 g/km |
| Třída účinnosti CO2 | A |
| Nabíjení | |
| Nabíjení Supercharging (Max) / typ platby | 175 kW; platba za každé použití |
| Rychlost nabíjení | Až 270 km přidaných za 15 minut |
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned










