2026-toyota_c-hr_plus-1

Nová Toyota C-HR+ v Česku: dojezd až 535 km a ceny od 899 tisíc. Má se Škoda Elroq bát?

Autor: Petr Pilný - Zdroj: Toyota - Foto: Toyota - 18. 11. 2025


Nový čistě elektrický crossover Toyota C-HR+ se chystá na české silnice. Automobilka, která se v oblasti elektromobility dlouho držela spíše při zemi a soustředila se hlavně na hybridy, s ním míří přímo do středu trhu kompaktních SUV. V nabídce se zařadí po bok většího bZ4X a menšího Urban Cruiseru a má velkou šanci stát se nejprodávanějším elektromobilem značky. Toyota navíc vůbec neskrývá, že chce novinkou oslovit podobné zákazníky jako Škoda Elroq, která se má stát domácím bestsellerem.

Od známého jména k úplně novému autu

Na první pohled může název C-HR+ mást. Sdílí jej s velmi úspěšným hybridním C-HR, kterého se v Evropě prodalo přes milion kusů. Ve skutečnosti však nejde o elektrickou verzi známého crossoveru, ale o samostatný model. Stojí na platformě e-TNGA určené čistě pro bateriové vozy, kterou využívá i bZ4X, a tomu odpovídá i proporcemi a technikou.

Karoserie je dlouhá přibližně 4,52 metru, tedy znatelně víc než klasické C-HR, a rozvor 2 750 mm ji řadí těsně pod větší bZ4X. Design s výraznou kupé siluetou a širokým postojem má být nejen efektní, ale také funkční. Součinitel aerodynamického odporu 0,26 patří podle Toyoty k nejlepším v segmentu a podílí se na spotřebě i dojezdu.

Přestože linie střechy směrem dozadu výrazně klesá, Toyota slibuje, že zadní cestující nepřijdou o prostor nad hlavou. Při sezení pod prosklenou střechou může mít člověk s výškou kolem 190 cm pocit, že se už k limitu blíží, ale v podélném směru je místa dost a nechybí ani prostor pro chodidla pod předními sedadly.

Zavazadelník má objem 416 litrů, takže překonává současné C-HR, i když trochu zaostává za Corollou Cross a výrazněji za větším bZ4X. Pod podlahou je praktické dvojité dno, kam lze schovat nabíjecí kabely nebo další drobnosti. Jediným kompromisem je spíše nižší výška prostoru pod roletkou.

Interiér působí na první pohled velmi podobně jako u novějších modelů značky. Před řidičem je klasický kulatý volant s fyzickými tlačítky, přístrojový štít je posunutý blíž k čelnímu sklu a dobře čitelný. Střed palubní desky ovládá 14palcový infotainment, do kterého je integrované i nastavení klimatizace. Základní funkce však mají stále vlastní otočné ovladače, takže není nutné všechno lovit v menu.

Toyota se u tohoto modelu viditelně snažila o dojem „o třídu výše“. Využívá recyklované a udržitelné materiály, zároveň ale dbala na příjemný vzhled i dotyk. Vpředu najdeme dvě bezdrátové nabíječky na mobilní telefony, vzadu dvojici USB-C portů s výkonem až 60 W pro rychlé dobíjení zařízení. Nechybí možnost panoramatické prosklené střechy, která kabinu prosvětluje, ani ambientní osvětlení.

Z výbavy je jasně patrné, že C-HR+ nemá být jen autem pro řidiče, ale i sdíleným prostorem pro celou posádku. Ve vyšších verzích je k dispozici ozvučení JBL, přídavné ovládání klimatizace pro zadní část kabiny nebo panoramatický kamerový systém, který výrazně usnadňuje manévrování v městském provozu.

Baterie, dojezd a nabíjení

Technický základ sdílí C-HR+ s modernizovaným bZ4X, Toyota ale připravila trochu jiné kombinace baterií a pohonů. Nabídka se v Česku dělí na dva hlavní akumulátory a tři výkonové varianty.

Základ tvoří provedení Short Range spojené s výbavou Comfort. Má baterii o využitelné kapacitě 54 kWh (celkem 57,7 kWh), pohon předních kol a elektromotor o výkonu 167 koní. Zrychlení z nuly na 100 km/h by mělo trvat zhruba 8,4 sekundy a podle předběžných údajů WLTP zvládne tento model přibližně 455 kilometrů na jedno nabití.

Střed nabídky představuje Long Range, nabízený ve výbavách Style a Style Dynamic. Zde už je baterie větší, s využitelnou kapacitou 72 kWh (celkem 77 kWh), stále se ale jedná o předokolku. Motor posílá na přední nápravu asi 224 koní, dojezd by měl podle Toyoty dosahovat až 535 kilometrů.

Pro ty, kteří chtějí co nejvyšší výkon a pohon všech kol, je připravena varianta Long Range AWD ve výbavě Executive. Používá stejnou větší baterii, avšak s dvojicí elektromotorů, jeden na každé nápravě. Systémový výkon je přibližně 250 kW, tedy přes 340 koní, což stačí ke zrychlení na 100 km/h za 5,2 sekundy a maximální rychlosti 180 km/h. Dojezd této verze má být okolo 475 kilometrů.

Všechny údaje jsou zatím předběžné a mají je potvrdit finální homologace. Toyota v prvních materiálech hovořila až o 600 kilometrech, výsledná čísla však nakonec budou spíše konzervativnější.

Pohon všech kol nevznikl jen kvůli lepší trakci v zimě. Toyota uvádí, že systém má zlepšit také stabilitu a jistotu v zatáčkách a lépe využít okamžitý točivý moment elektromotoru. Narozdíl od bZ4X ale C-HR+ nemíří do terénu, chybí mu například speciální režim X-mode, zaměření je tedy převážně silniční.

První jízda s nejlépe akcelerující škodovkou: Škoda Elroq RS je příjemný elektromobil, ale při jízdě se musíte mít na pozoru

Z hlediska užitné hodnoty je zajímavé i to, že verze s větší baterií zvládnou táhnout přívěs o hmotnosti 750 až 1 500 kg podle typu pohonu. Základní varianta s menší baterií sice neodtáhne těžký karavan, ale nabídne alespoň možnost uchycení nosiče kol na tažné zařízení.

U elektromobilu je klíčové nabíjení. Základní verze nabízí palubní nabíječku s výkonem 11 kW, u vyšších výbav s větší baterií je k dispozici výkonnější 22kW AC nabíjení. V praxi to znamená, že při použití takové domácí nebo firemní wallboxové stanice se větší baterie dobije zhruba z 10 na 100 procent asi za tři a půl hodiny.

Na cestách bude důležitější DC nabíjení. Toyota uvádí maximální výkon až 150 kW, a tedy přibližně 30 minut na doplnění energie z 10 na 80 procent, pokud jsou optimální podmínky. K jejich dosažení pomáhá systém teplotní přípravy baterie, který se stará o to, aby akumulátor měl před příjezdem k rychlonabíječce vhodnou teplotu.

Provozní náklady má snižovat i tepelné čerpadlo pro klimatizaci a topení a možnost vyhřívání sedadel, volantu nebo čelního skla. Aerodynamicky čistá karoserie a relativně nízké těžiště pak přispívají k efektivitě i jízdním vlastnostem. Podvozek má oproti hybridní C-HR tužší karoserii a jinak naladěné pružiny i tlumiče. Toyota slibuje jistější chování v zatáčkách, bez toho aby vůz působil tvrdě.

Velkou jistotu pro zájemce představuje bateriová záruka. Toyota nabízí program, v jehož rámci kryje akumulátor až do stáří deseti let nebo do ujetí jednoho milionu kilometrů, pokud auto každoročně absolvuje kontrolu baterie v autorizovaném servisu. Záruka se vztahuje na to, že kapacita neklesne pod 70 procent původní hodnoty, což je v současné nabídce na trhu jedna z nejštědřejších podmínek.

Ceny, výbavy a české bonusy

Na český trh vstupuje Toyota C-HR+ s několika výbavovými liniemi navázanými na konkrétní techniku. Základem je Short Range Comfort za 999 000 Kč. Tato verze nabízí 18palcová kola, kompletní LED světlomety, vyhřívaná přední sedadla, předehřev baterie, 14palcový infotainment, dvě bezdrátové nabíječky mobilních telefonů a čalounění kombinující klasické materiály s veganskou kůží.

Nad ní stojí Long Range Style, která přidává nejen silnější pohon a větší baterii, ale také zatmavená okna a elektrické otevírání víka zavazadelníku. Ceníkově začíná na 1 099 000 Kč. Za příplatek 30 000 Kč lze zvolit balíček Style Dynamic, který přidává dvacetipalcová kola a drobné dizajnové prvky karoserie.

Vrchol tvoří Long Range AWD Executive. Ten kombinuje pohon všech kol s nejvyšším výkonem a bohatou výbavou. Kromě standardních prvků dostane kupující například elektricky nastavitelnou sedačku řidiče, silnější 22kW palubní nabíječku, digitální klíč, rozšířený paket asistentů včetně asistenta změny jízdního pruhu, velurové čalounění, pokročilý parkovací asistent s možností dálkového ovládání nebo panoramatickou kameru. Vzhled odlišuje dvoubarevné lakování. Ceny této verze začínají na 1 294 000 Kč. Za dalších 40 000 Kč je k dispozici paket VIP, který přidává panoramatické střešní okno, kvalitnější audio JBL a možnost šedého interiéru.

Toyota si na uvedení přichystala i několik pobídek. K ceníkové ceně automaticky připočítává zvýhodnění 50 000 Kč a výkupní bonus dalších 50 000 Kč při odevzdání stávajícího vozu. Základní Short Range Comfort se tak reálně dostává na 899 000 Kč včetně DPH. Prvních 200 zákazníků navíc získá wallbox zdarma, což při domácím nabíjení dává smysl zejména u verzí s 22kW palubní nabíječkou.

Objednávky startují od 1. prosince, výroba začne v lednu a první vozy by se k českým zákazníkům měly dostat v průběhu dubna.

Elektromobil C-HR+ tak pro Toyotu představuje důležitý krok v naplňování takzvané multitechnologické strategie. Společně s hybridy, plug in hybridy a vodíkovými modely má pomoci snižovat emise v evropské flotile a postupně přiblížit značku k cíli uhlíkové neutrality. Zároveň vstupuje do segmentu, kde se očekává velmi tvrdý souboj, ať už s domácí Škodou Elroq, nebo s dalšími kompaktními elektromobily evropských i asijských značek.

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru