test-peugeot-e-5008-dual-motor-gt-elektromobil-2025-3

Test Peugeot e-5008 Dual Motor GT | elektromobil | 2025

Autor: Tomáš Hadač - Foto: Tomáš Hadač - 11. 11. 2025


V testu jsme se zakousli do nejsvěžejšího Peugeotu e-5008 s dvěma elektromotory, v královské variantě GT a konfiguraci pro sedm statečných. Jak ryze „baterkové“ SUV s výkonem 239 kW peláší?

Proud času už dávno odvál září 2009, kdy byl ve Frankfurtu poprvé představen Peugeot 5008. Tehdy začínal coby futuristické rodinné MPV s přezdívkou Space Wagon. Masivní proměnou prošel v roce 2017, kdy navlékl tuniku robustního SUV. Motoristické duše od té doby vábí na šmrncovní design, rozlehlý interiér a nemalou variabilitu.

Vykopněme test třetí generace „pět tisíc osmičky“ popořádku. Exteriér působí průbojně. Přední části vévodí netuctově strukturovaná maska „secvaknutá“ horizontálním elementem vedeným přes celé čelo vozu. Za meritorní detail platí nové LED světlomety. Denní svícení návrháři rozsekli do separátních segmentů připomínají lví dráp(k)y.

Boční nika vykazuje eleganci a robustnost zároveň. Čiré linie podtrhují lehce vystouplé blatníky. Kontrastní střecha v odstínu lyonské noci a subtilní střešní ližiny umocňují vitalitu galského SUV. Zadní oblast se pyšní signifikantními LED šelmími světly a kompaktním vzezřením.

test-peugeot-e-5008-dual-motor-gt-elektromobil-2025-4

Horentní labůžo

Račte nastoupit do high-tech kabiny. O úžasnou ergonomii se stará panoramatický 21“ displej zakřivený jak turecká šavle, který gentlemansky lemuje palubní desku. Bleskovější ovládání akcelerují konfigurovatelné virtuální ovladače i-Toggles. Tahle „bonusová“ dotyková obrazovka umožňuje předvolby až pro deset zástupců k oblíbeným funkcím: ovládání klimatizace, preferovaná rozhlasová stanice a tak dále.

Na pozici řidiče a spolujezdce ceníme pneumatickou výztuž bočního vedení a masážní funkci. Sedačky se pyšní prestižním zdravotním certifikátem AGR, elektrickou bederní opěrkou a nastavením sklonu. A rigorózně dodejme, že u naší GT komety se bavíme o kombinovaném čalounění Alcantara plus černá koženka s prošíváním. Materiály a zpracování interiéru hodnotíme coby excelentní. Když si člověk na peugeotí kokpit zvykne, už nechce (nikdy) jinak. Přibalme pompézní ambientní osvětlení a interesantně zkosená madla dveří. Lehký otazník vybublává u svérázného sklonu zpětných zrcátek…

Co se týká životního prostoru, toho elektrická „pět tisíc osma“ skýtá po hrstech. Jak my u kormidla se máme libově, tak též rodinní příslušníci ve druhé řadě, jimž jsou k dispozici vyhřívaná sedadla. Pokud se někdo bojí, že třetí řada je do počtu a jen pro forma, plete se. Regulérně se tam vejde i standardní dospělý. Zavazadelník servíruje velice solidních 748 litrů, respektive 1815 l po sklopení sedadel.

Než spustíme plachty, propojujeme si iPhone s CarPlay. Komunikace není ospalá. Jen reakce dotykového displeje bychom si představovali svižnější. Pochvalu si však vysluhuje audiosystém Focal s desítkou pokročilých reproduktorů. Hrají čistě a famózně! Za zmínku ještě stojí bumerangový středový tunel s porcí úložných schránek.

test-peugeot-e-5008-dual-motor-gt-elektromobil-2025-14

Galantně tiché

A teď hurá do asfaltové ságy. Nejaktuálnější Peugeot e-5008 inženýrský tým vystavěl na flexibilní e-platformě STLA-M, jež premiérově přiváží pohon všech kol a vyšší výkon. Paralelně též plánovače tras, smart dobíjení či vehicle-to-load (V2L), tedy využití baterie pro napájení externích zařízení.

Lebedíme si v nadupanějším sedmimístném korábu s duem synchronních elektromotorů s permanentními magnety. Ty „doručují“ systémový výkon 239 kilowatt. Na libereckých semaforech vystřelujeme tempem torpéda. Ostatně z nuly na sto vyšplhá „pět tisíc osmička“ za brilantních 6,5 vteřiny. Ani na polské dálniční síti nelapá po dechu, maximálně se vydráždí na 180 kilometrů za hodinu.

O kardinální zátah se stará přední elektromotor s výkonem 157 kilowatt. Načež ten vzadu kypí silou 83 kW. My se ovšem potulujeme primárně po městě v eco režimu, kdy je nejvyšší výkon přiškrcen na 230 kW. V uzoulinkých jabloneckých uličkách oceňujeme skvělý rejd, fajn odhlučnění a při parkování výbornou kameru s rozlišením domácího kina. Náznaky kritiky prosakují u relativně necitlivých brzd.

Naopak velice chválíme nastavení podvozku, děravým tuzemským vozovkám čelí bravurně. Na sprinterské seance se Francouz úplně nehodí, třebaže nízké těžiště přispívá k jisté důvěře. Na obligátní transfery ovšem jde o spolehlivého a nehlasitého parťáka, který bezpochyby nalezne svou cílovku.

test-peugeot-e-5008-dual-motor-gt-elektromobil-2025-9

Dvoumotorový svalnatec v sobě skrývá baterii s využitelnou kapacitou 73 kWh na bázi nikl-kobalt-mangan se zárukou osm let či 160 000 kilometrů. Podle WLTP zmákne elektrický peugeot spolknout až 465 kilometrů. V podještědské realitě jsme se dostali na přibližně 385 kilometrů s finálním skóre 18,3 kWh na sto kilometrů, přičemž jsme uměřeně dováděli na okreskách, dálnici i v srdci municipalit.

Závěr a cena

Peugeot e-5008 Dual Motor platí za fešné SUV, které zaujme jak exteriérově, tak vnitřkem. K nám přiklopýtal v nádherném modrém laku Obsession, přestože ani šedé odstíny Artense nebo Titane neuniknou velebení.

Za vypíchnutí stojí jednoznačně giga pohodlná sedadla s masážní funkcí, interesantní ergonomie, malinký leč padnoucí věnec, futuristicky řešená palubní deska, vykrojením připomínající některé stanice metra, efektní ambientní osvětlení či kvalitní audiosystém. Tleskáme taky prostornosti. Nominálně kupě odkládacích boxů, rozlehlosti ve všech řadách, zavazadelník nevyjímaje. Zamrzí jen absence frunku k jednoduššímu uskladnění kabelů.

Vzdor své mohutnosti nabízí „pět tisíc osmička“ bravurní odpich a manévrovatelnost. Komfort zajišťuje chvatně naladěný podvozek, do kabiny k tomu nedoléhá de facto žádný hluk. Většinu minut jsme putovali v eco režimu. Tyhle pianko přesuny za nás sedí vozu nejvíc.

test-peugeot-e-5008-dual-motor-gt-elektromobil-2025-19

Nicméně i sportovní mód s bleskovější reakcí na plyn byla zábava: u ní ale logicky klesá dojezd. Když jsme nakousli tohle pole, na osmdesát procent šťávy se s výkonem nabíjení 160 kW auto vydrápe za cca půl hodiny. Z rybníku negativ vylovme pouze zbrklejší jednání brzd.

Finální ponor se točí kolem cenovky. Nejdostupnější Peugeot 5008 v „baterkové“ verzi aktuálně startuje na 1 070 000 Kč. Hovoříme o variantě s výkonem 157 kilowatt, baterií 73 kW a výbavě Allure. Motorizace s výkonem 170 kilowatt, baterií 96,9 kWh a identickou výbavou vychází na 1 175 000 korun.

My si však dopřávali luxus označený písmeny GT. Jmenovitě například parkovacího asistenta s kamerou, přední adaptivní světlomety LED s automatickou výškovou regulací, zakřivený levitující jedenadvacetipalcový displej, kožený vyhřívaný volant, sportovní hliníkové pedály, textilní palubní dekor, protisluneční roletky nebo černou střechu.

Varianta se 157 kilowatty, baterií 73 kW a „vymazlenou“ výbavou GT nyní stojí 1 165 000 korun. Silnější se 170 kilowatty poté 1 275 000 korun. Na pomyslném vrcholu hrdě plápolá vlajka námi recenzovaného kousku Dual Motor se systémovým výkonem 239 kilowatt a baterií 73 kW. Jeho cena začíná od 1 625 000 Kč.

Technické údaje:

Auto: Peugeot e-5008 Dual Motor GT (2025)
Motor: 2× synchronní elektromotor s permanentními magnety
Pohon: všech kol
Palivo: elektřina
Maximální systémový výkon: 239 kW / 325 koní
Maximální točivý moment: 509 Nm
Zrychlení 0–100 km/h: 6,5 s
Maximální rychlost: 180 km/h
Převodovka: jednostupňová automatická
Spotřeba (kombinovaná): 17,8 kWh/100 km
Emise CO₂: 0 g/km
Kapacita baterie (využitelná): 77 kWh (73 kWh využitelná)
Délka: 4 791 mm
Šířka: 1 895 mm
Výška: 1 694 mm
Rozvor: 2 901 mm
Provozní hmotnost: 2 406 kg
Objem zavazadlového prostoru: 748 / 1 815 litrů

💸 Ceny pojištění rostou!

Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.

📊 Porovnat a ušetřit

Zabere to jen 2 minuty • Výsledek hned

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru