Pražský okruh je na jedné straně rozšiřován, na druhé opravován. A řidiči musí počítat se zdržením. Na dostavbě 12,6 km dlouhé východní části Pražského okruhu (D0) mezi Běchovicemi a dálnicí D1 se každý den podílí až 200 dělníků.
Práce na dostavbě začaly už během loňského prosince a potrvají dva roky. „Dokončeny již byly obslužné komunikace pro stavbu. V celé nově budovaná trase Pražského okruhu probíhají masivní zemní práce za přispění desítek kusů těžké techniky. Největší činnost se nyní soustřeďuje na obou koncích stavby. Směrem od dálnice D1 u obce Kuří pracujeme na přeložce plynovodu a upravujeme terén místy se značně skalnatým podložím. Zakládáme zde také mosty, vrtáme piloty, betonujeme armatury. Na místě máme vrtací soupravy vysoké, jako třípatrový dům. Z opačné strany nově budované trasy, od Štěrboholské radiály, nyní začínáme postupně hloubit 232 metrů dlouhý tunel Dubeč, či stavíme most přes Říčanský potok,“ popisuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Přečtěte si také:
Na trase bude 16 protihlukových stěn o celkové délce 7800 metrů. Součástí stavby budou také čtyři mimoúrovňové křižovatky, a to MÚK Dubeč, Uhříněves, Říčany a Lipany. Dále projekt počítá s výstavbou 19 mostních objektů nebo například dvou lávek pro pěší a cyklisty. Kromě zmíněného tunelu Dubeč bude na trase ještě jeden, a to 394 metrů dlouhý hloubený tunel Na Vysoké.
Na možné komplikace týkající se Pražského okruhu se musí připravit řidiči od konce tohoto týdne na Radotínské estakádě. ŘSD tam musí opravit dilataci silnice ve směru na dálnici D5. Práce potrvají zhruba tři týdny.
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek
Měli bychom se poučit z Číny. Ta by na Pražský okruh nasadila ne 200, ale nejméně 2000 dělníků.