Na trhu se objevuje nová generace legálních LED žárovek. Jde o legální LEDky stejné velikosti jako běžné halogenové žárovky, takže je lze v hlavních světlometech vyměnit kus za kus bez redukcí, adaptérů či nových zadních krytek světlometů. Aktuálně jsou k dispozici žárovky s paticemi H4 a H7 a schválení platí pro 531 osobních vozidel a 36 motocyklů.
Podstatné je, co se stane po rozsvícení. Žárovky Osram Night Breaker LED Speed 450 překračují minimální požadavky normy ECE R112 až o 450 % a házejí souvislý kužel zhruba na 240 metrů před auto. To v praxi znamená dřívější rozpoznání překážek i dopravních značek a víc času na reakci. Barevná teplota je 6000 K, tedy podobná, jakou mají i originální LED světlomety nových modelů aut.
Přečtěte si také:
Výkon není vykoupený oslňováním protijedoucích řidičů, ale samozřejmě je důležité mít světlomety správně seřízené. Konstrukce LED modulů a tvarování kužele drží oslnění pod hranicí toho, co předepisuje zákon, ve srovnání s povoleným maximem dokonce podle výrobce až o polovinu níž. Hrana světla je ostrá navíc ostrá.
Dalším bonusem je i nižší spotřeba energie, ve srovnání s halogenovými žárovkami až o 60 %. Výrobce navíc udává až šestinásobnou životnost oproti halogenovým žárovkám. Elektronika je navíc navržená tak, aby LEDky neblikaly ani při nižším napětí a ani nevyhazovaly chybová hlášení o prasklé žárovce. Uvnitř je v nové generaci vylepšené uspořádání diod OSLON a elektroniky. Chlazení je aktivní s radiálním prouděním vzduchu, přidána je i funkce odmrazování světlometu. Polarita je univerzální.
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek





No ,když pojedete s halogenama a za vámi pojede lepič s ledkama v patici H4 tak neuvidíte nic ,než oslnění zezadu. Ze předu je to taky horor,ale jak se minete tak je konec,zatímco lepič vzadu vás bude pronásledovat pořád. A to nemluvím o takové jízdě v noci za deště.
Když si ten lepič nepřečte, co by měl jako řidič vědět, čili, že světla je nutné mít správně seřízená, ano bude oslňovat.
Legální LED (Osram, Philips) mají stejný světelný kužel jako klasická halogenová žárovka, tudíž pokud mám správně seřízené světla, tak nemohu oslňovat!!! Na stěně jde krásně vidět ostrá hrana osvětlení, třeba na STK. Pokud si ale dám nějaké noname LED žárovky, tak ty mohou dělat kulatý kužel a svítí i kam nemají.
Není pravda. Spousty LED z AliExpress mají perfektní kužel, čipy jsou tam kde mají být. Ano, ty led za 30kč svítí špatně, kde se nachází 15 led čipů typu 5050 který se dávají na led pásky. Ale za 400kč seženete perfektní žárovky. Díky lomu světla občas oslňují i Osram či Philips například na horizontu, nebo díky lomu světla oslňují v dlouhé pravotočivé zatáčce (a ano tam dokáží oslnit i halogeny) a oslňují docela dost, většinou se bavíme jen o pár vteřinách. Vlastně proč mají homologaci, když čínské žárovky mají stejný lom světla a svítí vlastně stejně? Když si porovnáme čínskou žárovku s tou homologovanou, tak používají stejný led čipy, chlazení je téměř identické, velikost také. Prostě stejná žárovka akorát bez homologace… No protože Osram či Philips napíše na papír, že svítí cca 1350lm (jako halogen) plus asi něco zaplatí za testování atd… a
A když si změříš svítivost osramu, tak naměřiš mnohem více než 1350lm.
Ono je to jinak, LED OSRAM a Philips mají homologaci, tzn i testování sériově vyráběných výrobku a Číňan to následně jako vždy jenom okopíruje a pak to prodává levněji.
Není tomu vždy tak. OSRAM LED jsem v autě měl, legálně jsou na moje auto k dostání, seřízené regloskopem, STK vše v pořádku a přesto na mě protijedoucí auta blikala. Musel jsem jezdit se světly sklopenými o dva stupně. Navíc OSRAM Nightbreaker LED mají pouze asi 16W a to je málo hlavně za deště. Zakoupil jsem PHILIPS 24W, světla mám stále sklopené o něco níž, ale vidím daleko lépe. Ono se zdá, že světlo má ostrou hranu, ale podle typu paraboly se nad tou hranou většinou vyskytuje trochu rozptýleného světla a to zřejmě vadí. Jen moje zkušenost, nadrbal jsem se s tím docela dost, než jsem to vyladil. Zas takové „pug and play“ to není…
Ty schválený ledky to je peklo pro všechny co jedou v protisměru. Jsem řidič autobusu a už se nemůžu každej den dočkat až se setmí a každej druhej co jede proti mě začne oslňovat. Jako kdyby nestačilo, že dneska už nikdo neumí přepnout dálkový dřív než vás oslní.
A co H1 🤔 Seznam kompatibilních světel aut přibývá pomalu, hrozně pomalu.
Philips to má vyřešeno lépe a levněji.
Souhlasím…třeba pro Renault jsou led jsou pro modely trojkové řady( Megane,Scénic) i starší,ale pro novější modely ne.
Ledpodsviceni.cz
Mají velký výběr, sam mám jejich ledky v autě, svítí nádherně a neoslňuji
A co ti protijedoucí ??
Ještě doplním – nové LED osvětlení je asi vhodnější pro železniční a možná leteckou dopravu, kde nehrozí houpání lokomotivy na terénních nerovnostech. V automobilové dopravě vjedete na hrbolek, světelný kužel se zvedne a oslní.
Denně na silnicích potkávám stovky aut s originálními led světlomety (žádné led žárovky) a ty také umějí pěkně oslňovat..
Takže jestli k nim přibude pár lidí co si koupí led žárovky už asi vyjde na stejno :@)
O ceně se u tohoto nového zázraku nepíše. Vláknové žárovky budou stále v kurzu. Dobré je, když má vozidlo pootáčení světlometu současně s volantem.