Na Steamu se 13. listopadu objeví nový simulátor Assetto Corsa Rally. Jde o samostatný titul, na kterém nepracuje Kunos Simulazioni, ale Supernova Game Studios, italský tým založený skupinou Digital Bros, tedy mateřskou firmou Kunos. Dává to smysl: Kunos se dál věnuje Assetto Corsa Competizione a paralelně i vývoji AC Evo, zatímco rally přebírá studio vybudované právě pro tenhle úkol.
Supernova staví na stejném fyzikálním základu jako dosavadní hry Assetto Corsa. Cíl je zřejmý: realistická simulace rally s důrazem na chování aut na různých površích a přesnou práci s přenosem hmotnosti. Grafiku obstarává Unreal Engine 5, upravený pro potřeby závodní hry. Tvůrci slibují, že vliv povrchu, počasí a denní doby se promítne nejen do ovladatelnosti, ale i do toho, jak působí celý závodní víkend.
Přečtěte si také:
Realistické chování i zvuky
Novinka chce zaplnit díru po poctivých rally simulátorech. Rychlostní zkoušky vznikají laserovým skenováním reálných lokací ve 3D, což je standard na okruzích, ale u rally zatím výjimka. Výsledkem mají být tratě, které nepůsobí jako „generická lesní cesta“, ale jako konkrétní úsek se svými hrby, záplatami a nepředvídatelnou přilnavostí.
Hned od začátku se pojede na čtyřech skutečných rychlostních zkouškách: Rally Alsace – Munster a Saverne na asfaltu a Rally Wales – Hafren South a Hafren North na šotolině. Alsasko nabízí vinice, rychlé pasáže a proměnlivou přilnavost, Wales zase úzké cesty v lesích a počasí, které se umí během chvíle výrazně proměnit. Dohromady to je víc než 33 kilometrů jízdních výzev. V plánu je ale samozřejmě postupné rozšiřování RZ v rámci dalších aktualizací.
Přečtěte si také:
Hra startuje jako singleplayer. Chybět ale nebudou on-line žebříčky, časově omezené eventy a mód Time Attack. Později dorazí také multiplayer. Kromě toho je připraven volný trénink, jednotlivé eRZety i celé rally víkendy. Součástí je spolujezdec s detailními rozpisy a dynamické podmínky od svítání po noc. Fyzikální model poškození i částečně destruktivní prostředí vyžadují od hráče opatrnost, protože každé zaváhání má své následky. Může se stát, že auto bude poškozeno i tak, že nebude možné závod dojet.
Legendy rally na startu
Na začátku bude k dispozici 10 oficiálně licencovaných aut napříč dekádami:
- Alfa Romeo GTA 1300 Junior Gr.2
- Citroën Xsara WRC
- Fiat 124 Sport Abarth Rally 16V Gr.4
- Fiat 131 Abarth Gr.4
- Hyundai i20N Rally2
- Lancia 037 Evo 2 Gr.B
- Lancia Delta HF Integrale Evo Gr.A
- Lancia Stratos Gr.4
- Mini Cooper S Gr.2
- Peugeot 208 Rally4
Zvuková stránka má odpovídat tomu, co řidič i divák znají z reálných soutěží. Nahrávky motorů zvenčí i z kokpitu, zvuky štěrku pod koly, větru ve vysoké rychlosti i ryk fanoušků kolem trati. Také rozpisy vznikaly ve spolupráci s profesionálními spolujezdci a využívají i jejich vlastní hlasy.
Přečtěte si také:
I pro velké simulátory
Hardwarově se počítá s širokou podporou: tři monitory, přímé vstupy pro volanty, pedály i sekvenční či manuální řazení. Nastavení přístupnosti zahrnuje úpravy UI, ovládání i grafiky, aby si každý hráč našel tu správnou konfiguraci, která mu přesně vyhovuje.
Do budoucna autoři slibují výrazné rozšíření: více než 30 aut, další lokality a rychlostní zkoušky, nové režimy, plnou podporu VR a dokonce i školu rally. Datum oficiálního vydání kompletní hry ani informace o konzolových verzích zatím zveřejněny nebyly.
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned