Když se řekne francouzský luxus, většina si vybaví módu, parfém nebo gastronomii. Jen málokdo by ale čekal, že podobnou eleganci může nabídnout i elektromobil. A přesto právě s touto ambicí vstupuje do Česka DS N°8, tedy nová vlajková loď značky DS Automobiles, která chce ukázat, že komfort a styl nemusejí být výsadou jen německých nebo britských značek. Na první pohled je jasné, že tohle auto nechce být jen dalším elektromobilem. Chce být pro posádku zážitkem.
Vnější design
DS N°8 je autem, které nelze přehlédnout. S délkou bezmála pěti metrů a šířkou téměř dvou metrů působí sebevědomě, ale ne přehnaně okázale. Francouzi si dali záležet na každém detailu. Tak třeba přední maska s motivem „Clous de Paris“ působí jako šperk, navíc je prosvětlená. Světlomety tvoří složitou síť LED diod, které se při rozsvícení elegantně rozzáří a „přivítají“ řidiče.
Přečtěte si také:
Z profilu připomíná vůz elegantní sedan s lehkým nádechem kupé. Kombinuje však proporce SUV s noblesou luxusní limuzíny. Naživo působí DS N°8 jako zjevení. Je originální, moderní a přitom na pohled nijak neprovokuje.
Interiér jako z butiku
Uvnitř se francouzská nátura projeví naplno. Kabina je tichá, útulná a na dotek příjemná. Kůže, hliník i recyklované materiály působí přirozeně a elegantně, ne jako samoúčelný luxus. Každý detail je promyšlený: od vzoru prošívání až po strukturu přístrojové desky.
DS už nechce konkurovat BMW, Audi a Mercedes-Benzu. Inspiruje se značkami Bentley a Rolls-Royce
Zadní sedadla nabízí prostor, který byste čekali od limuzíny vyšší třídy. Rozvor 2,9 metru totiž znamená, že i vysoký cestující si tady může pohodlně natáhnout nohy. Sedadla jsou vyhřívaná, odvětrávaná a mohou být i masážní. A aby toho nebylo málo, nechybí ani vychytávka, která se v této třídě moc nevidí a mají ji spíše luxusní kabriolety. DS N°8 totiž nabídne i teplý vzduch foukající na krk. Zní to banálně, ale v zimě je to návyková drobnost.
Interiér působí jako spojení techniky a řemesla. Digitální přístrojový štít, ambientní osvětlení a multimediální systém DS Iris 2.0 s podporou ChatGPT vytvářejí prostředí, které je moderní, ale ne chladné.
Přečtěte si také:
Technika, která dává smysl
Pod elegantní karoserií se skrývá platforma STLA Medium, kterou využívají i další značky koncernu Stellantis. DS ji ale upravilo po svém, zaměřilo se na komfort, ticho a plynulost. Přijíždí jako elektromobil.
Základní verze nabízí pohon předních kol a výkon kolem 230 koní, silnější varianty přidávají druhý elektromotor a pohon všech kol s výkonem až 350 koní. S větší baterií s kapacitou 97,2 kWh (standardně pro čtyřkolku, volitelně pro předokolku) slibuje dojezd až 750 kilometrů, což už je hodnota, která dovolí i delší cesty bez neustálého plánování nabíjení. Základní předokolka má 74kWh baterii.
Rychlonabíjení je výkonem maximálně 160 kW. Znamená to, že z 20 na 80 % se vůz dobije přibližně za půl hodiny. Samozřejmostí je i domácí třífázové nabíjení (11 kW) a možnost využít systém V2L, tedy sdílení energie z vozu do jiných zařízení.
Podvozek využívá kameru u vnějšího zpětného zrcátka, která neustále skenuje vozovku před autem a prakticky v reálném čase přizpůsobuje tlumiče přímo podle situace. Díky tomu prý DS N°8 doslova „pluje“ po silnici, a přitom si zachovává jistotu i v rychleji projížděných zatáčkách.
Přečtěte si také:
Luxusní, ale ne nedostupné
Ceny nového N°8 na českém trhu startují přibližně na 1,6 milionu korun, což ho staví zhruba mezi Teslu Model 3 a BMW i5.
Už základní verze s označením Pallas už nabízí velmi bohatou výbavu – adaptivní podvozek, velký multimediální systém, pokročilé asistenční systémy i luxusní čalounění. Vrcholná varianta Jules Verne AWD Long Range pak přidává pohon všech kol, větší baterii a exkluzivní materiály. Cena se u ní pohybuje kolem dvou milionů korun.
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek