Když se na silnicích rozhlédnete kolem sebe, nemůžete si nevšimnout nadvlády SUV. Všude je takových aut spousta, automobilky se předhánějí, která z nich nabídne novější či zajímavější model této konstrukce. Zdá se ale, že některé automobilky začínají chápat, že evropský autoprůmysl na tom není dobře, a na to, aby se zotavil, potřebuje nové zákazníky. A to především ty, které dnes nemá.
Jde o zákazníky, kteří si dnes dlouho nechávají svá stávající auta, případně kvůli vysokým cenám nových aut kupují ojetiny. Podle generálního ředitele značky Citroën Xaviera Chardona je teď ideální doba na to, aby Evropa dala automobilový průmysl konečně dohromady. „Pokud se podíváte na období před a po covidu, jediným regionem na světě, který se nezotavil, je Evropa. Celý trh ztratil dva miliony aut. A z nich zhruba jeden milion byl pod cenovou hranicí 15 000 eur (365 000 Kč). To je způsobeno mnoha regulacemi, velkým tlakem na snižování emisí CO2. Pevně věříme, že je nutné znovu se spojit s těmi lidmi, kteří si nemohou koupit nová auta a buď zůstanou na trhu s ojetými vozy, nebo si svá auta ponechají déle,“ řekl v rozhovoru pro magazín Autocar.
Přečtěte si také:
A upozornil také, že právě fakt, že si lidé nechávají svá stávající auta, je jedním z důvodů, proč emise CO2 neklesají podle naplánovaných očekávání. A jaké je možné řešení? Podle něj malé, levné městské elektromobily. „Věříme, že přinést něco blízkého japonskému kei-caru, co bude cenově dostupné, elektrické a vyrobené v Evropě, dává smysl,“ dodal šéf francouzské automobilky.
A nutno říct, že není jediný, kdo si něco takového myslí. Ostatně, Dacia před pár dny představila koncept mini městského elektromobilu s názvem Hipster. Nejsou známy žádné velké podrobnosti, ale cenově a rozměrově by se měl dostat pod model Spring. Dokonce se mluví o prodejní ceně kolem 250 000 Kč. Zároveň má nabídnout čtyři plnohodnotné sedačky a i nějaký ten zavazadlový prostor.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Dá se tedy očekávat, že se v Evropě začnou objevovat malá, cenově dostupnější elektrická auta. Je ale otázkou, jaká na ně bude zákaznická reakce. Dacia Spring žádný zákaznický hit, který by trhal prodejní čísla není. Ale je možné, že malá elektrická kei car nakonec zákazníky bavit budou, to ale ukáží až následující roky.
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek