Hyundai se svou sportovní divizí N mění (opět) směr. Přestože se v posledních letech zaměřil hlavně na elektrické sportovní modely, rozhodli se v korejské automobilce opět vsadit také na spalovací auta. Nové modely dostanou hybridní techniku. Nemá to být ale „kompromis“, má to naopak být způsob, jak nabídnout lehčí a hbitější auta, která budou řidiče stále bavit řídit.
Joon Woo Park, šéf evropského marketingového oddělení Hyundai totiž v rozhovoru pro Auto Express naznačil, že elektrické pohony nebudou jediným směrem sportovní divize Hyundai N. Podle něj se chtějí soustředit i na vozy se spalovacím motorem.
Jedním z prvních výsledků nové strategie by mohl být sportovnější Hyundai Tucson N. Podle dostupných informací by mohl dostat novou generaci hybridního pohonu 1.6 T-GDI, přičemž spalovací motor bude pohánět přední kola a zadní kola bude pohánět elektromotor na zadní nápravě. Výkon by se mohl pohybovat kolem 300 koní, čímž by se toto SUV rázem stalo jedním z nejvýkonnějších ve své třídě.
Jezdili jsme s Hyundai i30 N a Kona N na Nürburgringu. Tohle bylo velké překvapení
Park zároveň prozradil, že přístup k hybridním pohonům u modelů N nebude stejný jako u běžných modelů. Hyundai má připravené dvě různé strategie: první je zaměřena na úspornost a druhá na neutrální efektivitu. U sportovních modelů však půjde primárně o co největší výkon a dynamiku.
Hyundai Tucson ale nebude jediným hybridem s logem N. V plánu jsou také rychlejší verze menších modelů jako Kona či elektrifikované varianty hatchbacků i20 a i30. Hybridní pohonné ústrojí má být totiž dostatečně kompaktní a lehké.
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek