Hyundai N Vision 74

Hyundai má v Evropě jasno: do pěti let chce patřit mezi 5 největších značek. Přeskočit chce škodovku i dacii

Autor: Petr Pilný - Zdroj: autonews.com - Foto: Hyundai - 20. 7. 2025


Šéf evropské divize Hyundai Xavier Martinet představil plán, který rozhodně není malý: korejská automobilka chce v dohledné době posílit svoji pozici natolik, aby se dostala mezi pět nejprodávanějších značek na starém kontinentu. Aktuálně se pohybuje na osmém místě s podílem kolem 4,2 %, ale cíl je jasný: 6 % a víc.

Jedním z důkazů, že se to může podařit, je vývoj na trhu ve Španělsku. Právě tam Hyundai v roce 2024 dosáhl svého historicky nejlepšího výsledku. S tržním podílem přes 7 % se vyšvihl až na třetí místo. A vedení automobilky věří, že podobný scénář je možný i jinde v západní Evropě.

Martinet přiznává, že Hyundai se musí popasovat s konkurencí, která má v Evropě silné kořeny, konkrétně zmínil Škodu a Renault. I když to může působit trochu osobně, zmínil i ambici předstihnout Dacii, kde donedávna působil na vedoucí pozici.

Ambice se ale netočí jen kolem elektromobilů. Hyundai sází i na hybridy a nechce se předčasně úplně zbavovat spalovacích motorů. Podle Martineta není možné ignorovat realitu jednotlivých trhů, vždyť například ve Španělsku nebo Itálii anebo třeba i u nás je přechod na čistě elektrické vozy stále pomalejší a chybí tam dostatečná infrastruktura.

Hyundai chtěl v Nošovicích vyrábět jen elektromobily. Plány mění, spalovací auta z výroby nezruší

Z toho důvodu chce značka od roku 2027 nabízet každý nový model i v hybridní verzi. Hybridy podle Martineta hrají klíčovou roli v tom, jak udělat přechod k elektromobilitě realistický, a ne jen papírově ambiciózní.

Zajímavý je i pohled na výrobu. Už dnes pochází téměř 80 % aut prodaných Hyundaiů v Evropě ze dvou míst: z Turecka a z Nošovic ve Slezsku. Právě naše továrna hraje pro značku klíčovou roli. Pokud bude zájem dál růst, Hyundai nevylučuje, že by v budoucnu postavil v Evropě i třetí továrnu.

Na rozdíl od některých konkurentů má Hyundai i silné zastoupení v segmentu retailového prodeje, tedy v prodeji běžným zákazníkům (na rodné číslo), nikoliv firmám nebo flotilám. Podle Martineta přesahuje tento podíl 50 %, což značka vnímá jako známku důvěry ze strany jednotlivých řidičů. A to je pro ni, zvlášť v době velkých změn v automobilovém průmyslu, velmi důležité.


TIP: Užijte si nové auto bez závazků

Neplaťte za auto zbytečně víc – operativní leasing je chytré řešení. Vyberte si z výhodných nabídek vozidel skladem.

Zobrazit nabídku aut na operativní leasing


Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru