Zatímco se mluví hlavně o tom, že by se rychlost na dálnici měla snižovat na 110 nebo dokonce na 100 km/h, tak Česká republika rychlost na několika vybraných úsecích zvýšila na 150 km/h. Podobně na to jde i Itálie, která bude rychlost na svých dálnicích také zvyšovat na 150 km/h.
O zvyšování rychlosti mluví italský ministr dopravy Matteo Salvini, který si chce ve velkém posvítit obecně na italské dopravní předpisy. Jeho záměrem je, aby se na bezpečných částech italských dálnicích dalo jezdit až 150 km/h namísto současných 130 km/h. Ostatně, vždyť více než čtvrtina italských dálnic má alespoň tři jízdní pruhy v jednom směru.
Rychlostí 150 km/h by se mohlo v Itálii jezdit například na dálnici A14 z italské Boloni do Bari, na dálnici A4 mezi Milánem a městěm Brescia, na dálnici A30 mezi městy Caserta a Salerno a také na dálnici S26 mezi Janovem (Voltri) a městem Gravellona Toce. Kdy ovšem bude zvýšení rychlosti schválené, v jaké podobě, a nakonec i na kterých úsecích, to je zatím ve hvězdách.
Ten, kdo jezdí do Itálie,tak ví že tam mají hlavní dálnice o třech i čtyřech pruzích. Např. Benátky-Miláno. Opět tedy zavádějící článek. Je to jednoduché,min.3 pruhy,pak 150. Fakt se nechci dožít toho,že pojedu 150 a vjede mi tam z pravého návěs,co letí 85-90 km/h. A je jedno,zda má u značky v proužků PL,RO,BG,SRB,LT,LV atd…..
Nevím co teď myslíte, 150 – 160 jezdím běžně v ČR a to, že někdo vjede z pravého pruhu do levého a jede fakt rychlostí 90 km/h zažívám dnes a denně. A věřte tomu, že existují řidiči, co jezdí ještě daleko rychleji než já.
V Německu je neomezená rychlost i v úsecích, kde jsou jen dva pruhy a je to úplně v pohodě, nehodovost je tam daleko menší než v ČR. Není to vůbec o rychlosti, spíš o autech a schopnostech jedinců.
Super, tak snad nebudeme brzy jezdit 100!