aliance renaut nissan mitsubishi

Aliance 2022: Renault, Nissan a Mitsubishi plánují 12 nových elektromobilů

Autor: Tisková zpráva - 25. 9. 2017


Mitsubishi ohlásilo šestiletý plán Aliance 2022, který určuje nový cíl zdvojnásobit do konce období roční synergické úspory na výsledných 10 mld. eur.

„Toto je pro naše členské společnosti novým milníkem. Do konce strategického plánu Aliance 2022 chceme zdvojnásobit roční synergie na 10 mld. eur. Renault, Nissan a Mitsubishi Motors k dosažení tohoto cíle na jedné straně urychlí spolupráci na společných platformách, pohonů a nové generaci technologií pro elektromobily, autonomní řízení a konektivitu. Na druhé straně budou synergie prohloubeny díky úsporám spojených s růstem. Předpokládá se, že koncem časového období plánu naše roční prodeje překročí 14 milionů vozů při očekávaných tržbách v objemu 240 mld. USD,“ říká Carlos Ghosn, předseda a generální ředitel Aliance.

Členové zapojení do Aliance 2022 rozšíří využívání společných platforem. Na celkem čtyřech platformách by se mělo vyrábět devět milionů vozidel ročně. Plán hovoří i o tom, že sdílená hnací ústrojí bude využívat 75 procent vozů z celkového počtu.

V rámci Aliance 2022 se plánuje zásadní rozšíření sdílených technologií elektromobilů, stejně tak jako vývoj a implementace vyspělých systémů autonomního řízení, konektivity vozidel a nových služeb mobility.

Do roku 2022 se představí dvanáct nových elektromobilů s nulovými emisemi, využívajících nové společné platformy elektromobilů a komponenty určené i pro další automobilové segmenty. V průběhu stejného období bude uvedeno na 40 vozidel nabízejících různou úroveň autonomního řízení až po schopnost plně autonomní jízdy. Významnou součástí nové strategie je stát se provozovatelem služeb mobility s využitím robotických vozidel „na zavolání“.

Představilo se také nové logo Aliance a webové stránky, symbolizující rostoucí míru spojení a spolupráce mezi členskými společnostmi.

Carlos Ghosn dále prozrazuje: „Tento plán podpoří růst a ziskovost našich členských společností. Chceme zajistit větší synergie, kdy tři nezávislé společnosti budou spolupracovat s efektivitou na úrovni společnosti jediné. Aliance roste a funguje v podobě dvou členských firem již od roku 1999. Prostřednictvím plánu Aliance 2022 dokážeme, že umíme růst a fungovat i ve třech či více společnostech.“

Aliance 2022: Prodejní objemy, tržby a synergie

V letošním roce se automobilky Renault, Nissan a Mitsubishi Motors staly na základě prodejních objemů největší automobilovou skupinou světa. V první polovině roku 2017 prodejní objemy meziročně vzrostly o sedm procent na 5,27 mil. vozidel, zatímco úhrnné prodeje elektromobilů dosáhly společně přes 500 tisíc vozidel.

Očekává se, že koncem časového období tohoto plánu budou celkové jednotkové prodeje členských společností přesahovat 14 mil. vozidel ročně. Koncem uvedeného časového období by společné tržby měly dosáhnout 240 mld. USD, což představuje nárůst o více než 30 procent z objemu 180 mld. USD vykazovaného roku 2016.

Zvýšený cíl synergických úspor v objemu 10 mld. eur koncem tohoto časového období navazuje na 16% nárůst synergií v roce 2016 na 5 mld. eur. Zdvojnásobení synergických výhod bude částečně dosaženo přispěním ze strany Mitsubishi Motors, jmenovitě prostřednictvím hlubší lokalizace, společným využíváním závodů, sdílením platforem vozidel a širším prosazením na vyspělých i rozvojových trzích.

Další synergie se očekávají v oblasti lehkých užitkových vozů (LCV), sdílení poprodejních služeb a technologií v oblasti elektromobilů, autonomního řízení, komunikujících automobilů a nových služeb mobility. To doplní synergie plynoucí ze stávající spolupráce na poli technického zabezpečení; výrobní techniky a dodavatelského řetězce; nákupu a lidských zdrojů.

Rozšíření sdílených podvozkových platforem a pohonů

Kromě trojice technologických stavebních bloků budou členové aliance ve větší míře využívat společné platformy a hnací ústrojí.

Vývoj zahrnuje tyto oblasti:

  • V roce 2022 bude na společných platformách postaveno více než 9 milionů vozidel (nárůst z 2 milionů vozidel na dvou platformách v roce 2016)
  • Koncem období tohoto plánu budou členové aliance sdílet 22 motorů z celkových 31 (oproti 14 motorům z celkových 38 v roce 2016)
  • Společná strategie platforem – vycházející z architektury CMF – bude rozšířena na novou společnou platformu EV s podporou vyspělé technologie autonomního řízení a dále na novou společnou platformu B-segmentu (malé vozy)
  • Mitsubishi Motors do roku 2020 získá přístup k architektuře CMF a bude využívat společná hnací ústrojí

Rozšíření architektury Common Module Family navazuje na úspěch sdílené architektury vozidel Renault a Nissan z posledních let, spočívající ve sdílení platforem a hnacích ústrojí napříč stále širším portfoliem vozidel, jako jsou např. Nissan Rogue, Qashqai a X-Trail, Renault Espace, Kadjar a Megane, resp. Renault Kwid a Datsun redi-GO.

Aliance 2022: Technologické stavební bloky

Technologické stavební bloky přinesou synergie odbourávající duplicity ve vývoji, což se odrazí ve snazším a rychlejším přístupu k inovacím ze strany členských společností.

1. Posílení vedoucí pozice na poli elektromobilů (EV)

V roli průkopníka a celosvětového lídra na poli čistých elektromobilů je naším cílem zůstat i nadále nejdůležitějším poskytovatelem mainstreamových a cenově dostupných elektromobilů pro nejširší světové trhy. Členové aliance do roku 2022 výrazně rozšíří produktovou nabídku tak, aby pokrývali všechny hlavní segmenty na klíčových trzích v Japonsku, USA, Číně a Evropě.

Plán rozvoje elektrifikace zahrnuje tyto body:

  • Do roku 2020 připravit společné rozšiřitelné platformy EV pro nejrůznější segmenty; předpokládá se, že do roku 2022 bude na sdílených platformách postaveno 70 % prodávaných elektromobilů
  • Od roku 2020 nabízet novou typovou rodinu elektromotorů a akumulátorů pro elektromobily, sdílenou napříč všemi členy aliance
  • Do roku 2020 uvést na trh 12 nových vozidel s čistě elektrickým pohonem
  • Do roku 2022 dosáhnout dojezdu na elektřinu přes 600 km (dle homologační metodiky NEDC)
  • Do roku 2022 snížit náklady na akumulátory o 30 procent v porovnání s rokem 2016
  • Do roku 2022 bude možné po 15 minutách dobíjení zajistit dojezd 230 km (nárůst z 90 km v r. 2016), dle homologační metodiky NEDC
  • Zajistit optimalizované řešení plochého akumulátoru s cílem zvětšit prostor v kabině a rozšířit možnosti stylistického ztvárnění karoserie
  • Do roku 2022 zavést novou technologii PHEV od Mitsubishi Motors jako společné řešení PHEV v rámci nižší střední a střední třídy automobilů

2. Dodávky autonomních a robotických vozidel

Členové aliance jsou připraveni do roku 2022 uvést na trh 40 vozidel vybavených systémy autonomního řízení (AD) různé úrovně.

V rámci vývoje autonomních technologií již v různých světových regionech probíhají programy testování, které umožní členům aliance nabídnout vyspělé funkce AD pro mainstreamová vozidla nabízená na nejširším automobilovém trhu. Časový harmonogram uvádění technologií AD: 

  • 2018: Vozidlo s vysokými schopnostmi autonomní jízdy na dálnicích – s průběžným dohledem řidiče nad jízdní situací.
  • 2020: Vozidlo s vysokými schopnostmi autonomní jízdy ve městě – s průběžným dohledem řidiče nad jízdní situací.
  • 2020: Vozidlo s vysokými schopnostmi autonomní jízdy na dálnicích – pouze s občasným zásahem ze strany řidiče.
  • 2022: První vozidlo schopné plně autonomní jízdy – bez nutnosti zásahů ze strany řidiče.

Ve spolupráci s partnery DeNA (Japonsko) a Transdev (Francie) pokračují praktické testy robotických vozidel na cestě k nové éře mobility, v níž chce skupina sehrát roli:

  • Klíčového provozovatele služeb mobility s využitím robotických vozidel na zavolání, a to na základě spolupráce s dalšími partnery
  • Významného hráče na trhu a poskytovatele vozidel pro účely veřejné dopravy a sdílení automobilů

3. Podpora služeb konektivity a mobility

Tým pracovníků aliance se zaměřením na konektivitu vozidel a služby mobility vyvíjí nové služby a formy partnerské spolupráce v oblasti mobility. Počínaje rokem 2018 se budou koncovým zákazníkům dále nabízet nová řešení konektivity pro vozidla. Patří sem:

  • Společný systém palubního infotainmentu a společný systém palubní konektivity
  • Uvedení platformy Connected Cloud pro správu veškerých datových rozhraní
  • Cloudová platforma bude jakousi vstupní bránou k funkcím AD, ať již pro robotická vozidla, samořiditelná dodávková vozidla nebo vozidla pro kyvadlovou dopravu

Platforma Connected Cloud umožní členům aliance zvýšit provozní efektivitu, např. správu logistiky nebo využití sdílení dat ve výrobě; rovněž poslouží jako mechanizmus ke snížení nákladů na záruční opravy.

Plán konektivity bude zahrnovat vývoj otevřeného ekosystému, který umožní nasazování nových služeb a funkcí napříč celým životním cyklem vozidel.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru