Zenos E10 R: Nejsilnější model používá motor z Focusu RS

Autor: Jan Karlík - 26. 11. 2015


Britské ostrovy mají období své největší automobilové slávy pravděpodobně za sebou, nicméně pořád do světa chrlí vozy, které nejednomu maniakovi do aut vytvoří pořádný úsměv na tváři. A přesně takovou automobilkou je také firma Zenos. Nejsilnější verze modelu E10 dostává přídomek R a své srdce si půjčuje u Fordu a jejich modelu Focus RS.

Zenos E10 R 1

Na trhu nejsou tito výrobci z Norfolku dlouho. V roce 2014 byl představen model E10, který nabízí dvě verze. Kromě nejlevnější varianty s atmosférickým dvoulitrem existuje ještě turboverze S. A přesně o dva roky později si svou premiéru na výstavě Autosport v Birminghamu odbude také nová ostrá verze R. Pokud máte pocit, že to je taková duševní i designová „vykrádačka“ Caterhamu, konkrétně nejnovějšího modelu AeroSeven, možná na tom něco bude. Jeden z majitelů automobilky Zenos, je totiž Ansar Ali, bývalý šéf Caterhamu. A jeho podpis je na modelu Zenos E10 R více než zřejmý.

Zenos E10 R si stále udržel silniční homologaci a není tak problém na něj umístit registrační značky. Nebude tedy problém hoblovat oblíbené okresky, nicméně už na první pohled vytušíte, že jako ryba ve vodě se bude auto cítit spíše na okruhu. Ať už si všimnete absence čelního skla, skořepinových karbonových sedadel, čtyřbodových pásů a vsadím se, že podvozek bude také vyžadovat hladký asfalt. Karoserie je řešena kombinací hliníku a kompozitu, zde se oproti základní verzi nic nezměnilo. Tou hlavní změnou je nová pohonná jednotka. Dárcem přeplňovaného čtyřválce EcoBoost byl Ford Focus RS. Čtyř válcová jednotka generuje výkon 261 kW/355 koní k dispozici při 6 000 ot./min a maximální točivý moment 475 Nm. To všechno jde samozřejmě na kola zadní nápravy pomocí šestistupňové manuální převodovky se zkrácenými drahami.

Zrychlení z 0 na 96 km/h je otázkou pouhých tří sekund. Takové výkony si žádaly lepší čtyřpístkové brzdy. I přes implementaci nového motoru se podařilo udržet hmotnost na velmi sympatických 700 kg. Naopak oproti verzi S váží R o celých 25 kg méně. Puristický interiér nabídne multifunkční TFT obrazovku na středové konzole a další displej před řidičem se základními parametry. A abyste se dočkali správného závodního pocitu, volant lze vyjmout. E10 R dostal základní cenovku na hodnotě  £39 995 (cca  1,54 milionu korun).

Štítky: , , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru