Ženevský autosalon je od 4. do 17. března dějištěm dalšího pokračování modelové ofenzivy značky Volkswagen. Ve světle reflektorů se představí hned šest nových modelů Golf – nejúspěšnějšího evropského vozu. Ve světové premiéře vystaví Volkswagen nový Golf Variant (s pohonem předních nebo všech kol), extrémně úsporný Golf TDI BlueMotion (jako hatchback a Variant), Golf TGI BlueMotion s pohonem na zemní plyn a ikony Golf GTI a Golf GTD. Kromě toho uvede Volkswagen malý vůz cross up!, nového člena rodiny New Small Family, koncipovaného do městské džungle. Milníkem na cestě k trvale udržitelné mobilitě je nová Jetta Hybrid a sériová verze nejúspornějšího automobilu na světě, modelu XL1.
0,9 l/100 km a 21 g CO2/km – světová premiéra sériové verze XL1
Volkswagen XL1 je s průměrnou spotřebou 0,9 l/100 km nejúspornějším sériově vyráběným automobilem na světě. Díky hybridnímu systému s možností vnějšího dobíjení (plug-in) ujede dvoumístný vůz až 50 kilometrů čistě elektricky, a tím bez lokálních emisí. Z hlediska konstrukčního řešení se XL1 drží filozofie čistokrevných sportovních vozů díky nízké hmotnosti (795 kg), perfektní aerodynamice (cx = 0,189) a nízkému těžišti (výška 1153 mm). Tomuto Volkswagenu proto stačí k udržování konstantní rychlosti jízdy 100 km/h po rovině asketický výkon 6,2 kW / 8,4 k. V elektrickém režimu ujede XL1 s necelou 0,1 kWh elektrické energie více než jeden kilometr.
Důsledná lehká konstrukce (mj. samonosná skořepina z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny), dokonalá aerodynamika a hybridní systém s možností vnějšího dobíjení (plug-in) – tvořený dvouválcovým TDI (35 kW / 48 k), elektromotorem (20 kW), sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (DSG) a lithium-iontovým akumulátorem (kapacita: 5,5 kWh) – umožňují modelu XL1 provoz s emisemi CO2 jen 21 g/km. V případě potřeby zrychlí XL1 z klidu na 100 km/h za pouhých 12,7 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h. Průměrná spotřeba 0,9 l/100 km je přitom dosud nerealizovaným špičkovým výkonem, jímž Volkswagen nově definuje to, co je v automobilové konstrukci technicky proveditelné, a tím přináší budoucnost do přítomnosti.
[nggallery id=1957]
3,3 l/100 km a 87 g CO2/km – světová premiéra kombi Golf Variant
Světovou premiéru slaví na Ženevském autosalonu nový Golf Variant. V porovnání s předchůdcem je až o 105 kg lehčí! Volkswagen nabídne poprvé v historii řady Golf Variant (rozpětí výkonů od 63 kW / 85 k do 110 kW / 150 k) speciální a extrémně úsporné provedení TDI BlueMotion. Kombi má v tomto případě výkon 81 kW / 110 k, je vybaveno šestistupňovou mechanickou převodovkou a s průměrnou spotřebou paliva 3,3 l/100 km (emise CO2: 87 g/km) je nejúspornějším modelem Golf Variant všech dob. Další ženevskou premiérou je Golf Variant 4Motion s pohonem všech kol.
Nový Golf Variant je všestranným vozem s elegantním designem, který kombinuje nízké hodnoty spotřeby paliva s dynamickými jízdními výkony a praktickou variabilitou. V porovnání s předchůdcem se zvětšil objem zavazadlového prostoru z 505 litrů na pozoruhodných 605 litrů (do výšky horní hrany opěradel zadních sedadel). Při využití prostoru až k opěradlům předních sedadel a celé výšky interiéru až ke stropu nabízí nový Golf Variant zavazadlový prostor o objemu dokonce 1620 litrů (předchůdce: 1495 litrů).
Po vizuální stránce sleduje nový Golf Variant až po konec předních dveří precizní a suverénní linie hatchbacku Golf. „Klasický“ Golf se promění v kombi Golf Variant homogenními úpravami designu a zvětšením vnitřního prostoru mezi střešními sloupky B a D. Golf Variant s vnější délkou 4562 mm je o 307 mm delší než verze hatchback. Designérům se podařilo přenést do tvarového řešení verze Variant střešní sloupek D s tvarem napjatého oblouku jako u střešního sloupku C, jenž je pro klasický Golf tolik typický. „Třetí“ boční okno v této oblasti je přitom vizuálně součástí střešního sloupku D. Nový Golf Variant je ve výsledku protaženější, exkluzivnější a sportovnější než předchůdce.
[nggallery id=1975]
6,0 l/100 km a 139 g CO2/km – světová premiéra modelu Golf GTI
Souběžně s modelem Golf GTD odhalí Volkswagen na výstavišti u Ženevského jezera ve dvojité světové premiéře také sériovou verzi nového modelu Golf GTI. Karoserie na základě Golfu VII přebírá v nové interpretaci četné stylistické prvky GTI – především typické červené ozdobné prvky. Poprvé neobklopují červené pruhy pouze voštinovou masku chladiče, ale sahají až do pouzdra sériově dodávaných xenonových světlometů. Volkswagen zkombinoval suverénní nový vzhled se zvýšeným výkonem. Nový Golf GTI je poháněn zdokonaleným motorem řady EA888, dvoulitrovým čtyřválcem s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem, který je vyladěn na nejvyšší výkon 162 kW / 220 k. Sportovní ikona se bude na přání dodávat v ještě výkonnější verzi. Motor tohoto modelu Golf GTI Performance poskytuje 169 kW / 230 k.
Obě varianty GTI jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou mají shodnou spotřebu EU pouhých 6,0 l/100 km (emise CO2: 139 g/km). V porovnání s předchůdcem (155 kW / 210 k) tak byla průměrná spotřeba Golfu GTI snížena o 1,3 l/100 km, resp. 18 procent! Na přání je pro oba výkonové stupně k dispozici šestistupňová dvouspojková převodovka (DSG), která řadí bez přerušení toku hnací síly a ideálně doplňuje charakter sportovní ikony.
[nggallery id=1963]
4,2 l/100 km a 109 g CO2/km – světová premiéra modelu Golf GTD
GTD je již 31 let v rámci modelové řady Golf specialistou na expresní cestování na dlouhé vzdálenosti, protože fascinujícím způsobem spojuje potěšení z jízdy s rozumem a jízdní výkony sportovního vozu se spotřebou malého automobilu. Volkswagen nyní na základě sedmé generace Golfu staví do záře reflektorů nové GTD, jehož design opět vychází z Golfu GTI. Obě sportovní verze Golfu, GTD a GTI, se představují na Ženevském autosalonu ve světové premiéře.
Nový Golf GTD je nejsilnějším Golfem s turbodieselem všech dob, protože jeho maximum točivého momentu bylo zvýšeno o 30 N.m na 380 N.m a výkon vzrostl o 10 kW / 14 k na 135 kW / 184 k. TDI s šestistupňovou mechanickou převodovkou a systémem Start-Stop vystačí s 4,2 l/100 km (emise CO2: 109 g/km). V porovnání s předchozím modelem to znamená snížení o 0,9 l/100 km, resp. 25 g CO2/km. Volkswagen nabízí na přání šestistupňovou dvouspojkovou převodovku, a i v tomto případě se jedná o velmi úsporný vůz se spotřebou 4,5 l/100 km (emise CO2: 119 g/km). Díky nízké výkonové hmotnosti 7,6 kg/k (včetně řidiče) zvládne Golf GTD sprint z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je 230 km/h.
[nggallery id=1987]
3,2 l/100 km a 85 g CO2/km – světová premiéra modelu Golf TDI BlueMotion
Sériová verze nového modelu Golf TDI BlueMotion, která slaví v Ženevě svůj debut, patří mezi nejúspornější automobily současnosti. Hospodárný Golf je poháněn nově vyvinutým TDI (turbodiesel s přímým vstřikováním) s výkonem 81 kW / 110 k. Tento čtyřválec se spokojí s 3,2 l/100 km, což odpovídá hodnotě emisí CO2 pouhých 85 g/km a snížení spotřeby paliva v porovnání s již velmi úsporným předchůdcem o 14 procent. Jak již bylo uvedeno, ve verzi TDI BlueMotion bude poprvé nabízen také Golf Variant, který patří s průměrnou spotřebou paliva 3,3 l/100 km mezi nejúspornější kombi na světě.
Díky četným aerodynamickým modifikacím dosahuje Golf TDI BlueMotion jako hatchback i Variant extrémně nízké hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx. Mezi aerodynamická opatření patří snížený podvozek (o 15 mm), speciální střešní spoiler u hatchbacku (Variant má střešní spoiler sériově), zvnějšku uzavřená mřížka masky chladiče, částečně uzavřené ventilační mřížky, optimalizované vedení chladicího vzduchu a speciální zakrytí spodní části vozu. Po technické stránce vedou k příkladné hospodárnosti detaily, jako je prolomení trendu neustále rostoucí hmotnosti díky lehké konstrukci, systém Start-Stop a režim rekuperace, dodávané sériově pro všechny modely Golf, dále upravená konstrukce motoru, pneumatiky s mimořádně nízkým valivým odporem a šestistupňová převodovka s delšími převody.
3,4 l/100 km a 92 g CO2/km – světová premiéra modelu Golf TGI BlueMotion
Volkswagen používá všechny moderní druhy pohonu, aby mohl nabídnout v závislosti na požadavcích uživatele řešení mobility střižené na míru. Mimořádně čistá, úsporná a ekonomicky výhodná jsou vozidla s pohonem na zemní plyn. Nejnovějším zástupcem tohoto pokrokového druhu pohonu je Golf TGI BlueMotion, který bude uveden na trh koncem léta jako klasický hatchback a na podzim jako Variant. Volkswagen zároveň mění označování modelů na zemní plyn z dosavadního „EcoFuel“ na nové „TGI BlueMotion“.
Golf TGI BlueMotion je poháněn nově vyvinutým přeplňovaným motorem na zemní plyn (81 kW / 110 k). Bivalentní (uzpůsobená pro spalování zemního plynu a benzinu) jednotka 1.4 TSI umožňuje velký dojezd. V režimu CNG (stlačený zemní plyn) to je ve verzi s šestistupňovou mechanickou převodovkou dobrých 420 kilometrů. Spotřeba činí v tomto případě 3,5 kg zemního plynu na 100 kilometrů (tomu odpovídají emise CO2 ve výši 94 g/km). Při pohonu na benzin se dojezd prodlouží o dalších 940 kilometrů (spotřeba 5,3 l/100 km). Při využití plné kapacity dvou nádrží na zemní plyn uložených pod podlahou (celkem 15 kg) a nádrže na benzin (50 litrů), překoná Golf TGI BlueMotion bez doplňování paliva vzdálenost až 1360 km. Je-li Golf TGI BlueMotion vybaven na přání dodávanou sedmistupňovou převodovkou DSG, je dojezd ještě delší díky průměrné spotřebě zemního plynu 3,4 kg/100 km, resp. benzinu 5,0 l/100 km. Při vší hospodárnosti nabízí Golf TGI BlueMotion dynamické jízdní výkony. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 10,7 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je 194 km/h.
4,1 l/100 km a 95 g CO2/km – evropská premiéra modelu Jetta Hybrid
Druhým modelem v ženevské expozici značky Volkswagen, který má hnací řetězec s elektromotorem, je evropská verze modelu Jetta Hybrid. Jeho pohon obstarává technicky vyspělý zážehový motor (TSI s výkonem 110 kW / 150 k) a elektromotor, který má stejně jako v XL1 výkon 20 kW. Jako převodovka je sériově použita automatizovaná sedmistupňová dvouspojková skříň DSG. Přestože tato hybridní aliance umožňuje suverénní jízdní výkony (0-100 km/h za 8,6 sekundy), může se Jetta Hybrid, uvedená na severoamerický trh již koncem roku 2012, pochlubit průměrnou spotřebou 4,1 l/100 km (emise CO2: 95 g/km). Sportovní limuzína tak spotřebuje o 20 procent méně paliva než srovnatelně výkonný vůz s konvenčním pohonem. V městském provozu vzroste tato výhoda na 30 procent!
Kdykoli je to jen možné, používá Jetta Hybrid automaticky elektromotor jako jediný zdroj hnací síly. Kromě toho může tento Volkswagen po stisknutí tlačítka ujet čistě elektricky, a tím bez jakýchkoli emisí, vzdálenost cca 2,0 km rychlostí až 70 km/h. Předprodej modelu Jetta Hybrid s příkladnou hospodárností byl v Německu již zahájen.
4,7 l/100 km a 109 g CO2/km – světová premiéra modelu cross up!
Volkswagen rozšiřuje nabídku modelů Cross o nového člena rodiny New Small Family s názvem cross up!. Čtyřdveřový vůz se objeví u prodejců již uprostřed léta a obohatí řadu modelů Cross o specialistu do města. Nový cross up! je vedle stávajících modelů CrossPolo, CrossGolf a CrossTouran již čtvrtým individualizovaným a mimořádně robustně koncipovaným vozem „Cross“ v nabídce značky Volkswagen.
Díky výrazným vnějším prvkům lze cross up! okamžitě rozpoznat jako svébytný model. Černé obložení podběhů kol a bočních prahů a průběžné ochranné lišty dveří zanechávají při pohledu z profilu sportovní dojem. Dalšími nezaměnitelnými znaky jsou stříbrné podélné střešní nosiče, vnější zpětná zrcátka lakovaná v metalickém stříbrném odstínu „light silver metallic“ a nárazníky se stříbrnými doplňky. Robustní charakter vozu je dále zdůrazněn zvýšenou světlou výškou karoserie a 16″ leštěnými koly z lehké slitiny v designu „cross“ obutými do pneumatik širokých 185 mm. Volkswagen cross up! má výkon 55 kW / 75 k a spotřebuje 4,7 l/100 km (emise CO2: 109 g/km).
Tisková zpráva/-PS-