Žebříček aut s nejloajálnějšími zákazníky vyhrál podruhé v řadě Lexus

Autor: Tisková zpráva - Zdroj: J.D. Power - Foto: Pavel Srp - 11. 8. 2020


Americká analytická firma J.D. Power představila výsledky aktuálního průzkumu 2020 U.S. Automotive Brand Loyalty Study, který ukazuje, jak jsou zákazníci věrní jednotlivým automobilovým značkám. Žebříček opět vedou producenti z Japonska. Mezi prémiovými značkami zvítězil Lexus, v kategorii producentů populárních vozů pak kralují Subaru, Toyota a Honda.

Studie 2020 U.S. Automotive Brand Loyalty Study vychází z údajů týkajících se rozhodování Američanů, kteří v období od června 2019 do května 2020 vyměnili automobil. Podíl zákazníků, kteří se rozhodli pro vůz stejné značky, rozhoduje o jejím hodnocení. Průzkum zahrnoval automobily všech ročníků.

Lexus vyhrává podruhé v řadě

Pro Lexus je to druhé vítězství v řadě v U.S. Automotive Brand Loyalty Study v kategorii producentů luxusních aut. Letos japonská značka svůj loňský výsledek ještě zlepšila. Pro další vůz značky Lexus se rozhodlo 48 % zákazníků, zatímco loni tento koeficient činil 47,6 %.

Lexus se tak opět ukázal jako prémiová značka, která vytváří nejsilnější vazby s klienty a předběhl německou konkurenci. Hned za ním se umístil Mercedes-Benz a na stupně vítězů se dostalo i BMW. První pětku uzavírají Porsche a Audi. Pořadí na čelních pozicích tak zůstává stejné jako vloni.

Subaru a Toyota s výsledky překračujícími 60 %

Zajímavé je, že v kategorii populárních značek je podíl věrných zákazníků ještě vyšší. První příčku zaujalo Subaru s výsledkem 60,5 %, hned za ním pak skončila Toyota, která získala 60,3 %.

test-2019-subaru-levorg-20-lineartronic-symmetrical-awd- (7)

Třetí místo v žebříčku připadlo dalšímu japonskému producentovi, a to Hondě (58,7 %). I v tomto případě kopíruje situace na prvních třech pozicích hodnocení z loňského roku roce.

Nutno ovšem podotknout, že výsledky jednotlivých značek se změnily. Loajalita zákazníků Subaru klesla o jeden procentní bod, zatímco Toyotě vzrostla o 0,8. Lepší výsledky – o jeden procentní bod – zaznamenala rovněž Honda.

Japonské značky v žebříčcích excelují

Vysoké umístění japonských producentů není překvapivé. Značky ze země vycházejícího slunce sbírají velmi dobré výsledky v mnoha žebříčcích, zejména těch, které se zaměřují na bezporuchovost automobilů.

V loňském hodnocení spolehlivosti Consumer Reports se „na bednu“ dostaly tři japonské značky, a to Lexus, Mazda a Toyota. Letos pak byl Lexus ES nejlepší v celé 31leté historii J.D. Power U.S. Vehicle Dependability Study, což je studie věnovaná producentům nejspolehlivějších automobilů a modelů s nejmenším počtem závad.

Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru