Ford ve čtvrtek na akci „Go Further“ v nizozemském Amsterodamu představil stylové nové Mondeo, a jak jsme slíbili v prvním článku, podíváme se na něj v samostatném článku.
Nová verze vlajkové lodi evropského Fordu bude k dispozici ve třech karosářských variantách: pětidveřový liftback, speciálně pro Evropu vyvinuté kombi a čtyřdveřový sedan, který bude jako první zástupce svého segmentu nabízen rovněž s hybridním hnacím ústrojím.
Další novinkou v paletě motorizací pro nové Mondeo je oceňovaný zážehový agregát 1.0 EcoBoost, který se pyšní prestižním titulem „Motor roku 2012“ a Mondeu podle očekávání zajistí nejnižší kombinovanou spotřebu ze všech vozů střední třídy poháněných zážehovým motorem.
„Je to nejluxusnější Mondeo, které jsme kdy vyrobili, a nejluxusnější automobil, jaký kdy Ford nabídl svým evropským zákazníkům,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka globálního vývoje produktů ve Ford of Europe a dále dodává: „Z hlediska vzhledu, techniky a kvality nastavuje svému segmentu vysokou laťku.“
Kultivovaný, elegantní, sportovní a velmi expresivní exteriér nového Mondea byl formulován novým globálním designovým jazykem značky Ford. Nízká linie střechy zdůrazňuje profil sportovního kupé, přičemž však zachovává prostorný a praktický interiér. V případě varianty kombi může být součástí střechy otevíratelné panoramatické okno. Štíhlý profil vozu je tvarován tak, aby vyzařoval „optickou lehkost“, zatímco vyspělá, technicistní příď nese novou, ještě výraznější lichoběžníkovou masku chladiče, prolis kapoty poukazující na sílu ukrytou v motorovém prostoru a adaptivní LED světlomety, které se v tomto segmentu objevují vůbec poprvé.
Mondeo je první vůz značky Ford, jenž využívá LED technologii pro dálková, potkávací i směrová světla. Svítící diody se rozsvěcují rychleji, vydrží déle a spotřebují méně energie než obvyklé plynem plněné žárovky. LED světlomety nového Mondea se navíc natáčejí do zatáček a světelný kužel se přizpůsobuje momentální rychlosti jízdy. Ve vyšších rychlostech tak svítí víc do dálky, zatímco při nižší rychlosti poskytuje řidiči širší zorné pole.
Na řidiče orientovaný interiér se vyznačuje nevídanou úrovní ergonomie a komfortu, stejně jako vrcholným dílenským zpracováním celého kokpitu. Měkčené materiály, prémiové povrchové úpravy a bohatá výbava přispívají k tomu, že nové Mondeo přinese svým majitelům mnohem prémiovější uživatelskou zkušenost.
Nové čtyřdveřové Mondeo HEV je první hybridní osobní vůz značky Ford v Evropě. Jeho hnací řetězec, tvořený kombinací speciálně vyvinutého zážehového motoru o objemu 2.0 l s 35kW lithium-ion akumulátorem, zajistí vozu nízkou spotřebu paliva i emise CO2.
Některé vznětové motorizace nového Mondea budou vůbec poprvé k dispozici také s pohonem všech čtyř kol, který přinese vynikající trakci, dynamiku i ovladatelnost.
Systém SYNC s MyFord Touch dá novému Mondeu osmipalcovou barevnou obrazovku, dokonalejší hlasové ovládání, širší možnosti konektivity a bezdrátový přístupový bod k internetu až pro pět zařízení.
SYNC s MyFord Touch umožňuje ovládat telefonické funkce, přehrávání hudby, ale také klimatizaci nebo navigaci jednoduše hlasem, bez nutnosti spouštět oči ze silnice a ruce z volantu.
Evropskou premiéru budou mít v novém Mondeu také nafukovací bezpečnostní pásy na zadních sedadlech. Ty v případě dopravní nehody rozloží sílu nárazu do pětkrát větší plochy než běžný bezpečnostní pás a významně tak snižují riziko poranění hlavy, krku i hrudníku osob cestujících vzadu.
[nggallery id=1350]
Tisková zpráva/-PS-