Ford_PumaRally1_Dec2021_11

Nový soutěžní speciál M-Sport Ford Puma Rally1 s hybridním pohonem se dnes poprvé přiřítil na scénu v elektrizujícím videu z produkce Fordu.

Celý snímek se natáčel v montážním závodě Fordu v rumunské Craiově, který právě dnes slaví milion vyrobených vozů. Účinkuje v něm jezdec týmu M-Sport Ford World Rally Team (WRT) Adrien Fourmaux i zaměstnanci továrny, z níž míří do světa mj. silniční vozy Ford Puma EcoBoost Hybrid.

Soutěžní automobil M-Sport Ford Puma Rally1 byl poprvé k vidění jako prototyp na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu. V závodní premiéře se představí na lednové Rallye Monte Carlo, zahajovacím podniku mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích.

Přečtěte si také:  Od Peugeotu 905 po Peugeot 9X8: 30 let inovací a mimořádných výkonů

Ford Puma Rally1 ve hvězdné roli

Snímek s názvem „Ford Puma Rally1 Gatecrashes the Party“ natáčela společnost Chrome Productions s přibližně čtyřicetičlenným štábem po dobu tří dnů. Vůz M-Sport Ford Puma Rally1 v něm ožije v elektrizující bouři a poté předvede strhující ukázku kaskadérské jízdy v areálu craiovského montážního závodu.

Vůz řídil a kaskadérské kousky prováděl jezdec WRT Adrien Fourmaux s využitím ramp a stolic vyvinutých inženýry Fordu, kteří v závodě pracují. Zaměstnanci továrny také při natáčení uplatnili své odborné znalosti ovládání montážních robotů.

Ford_PumaRally1_Dec2021_12

Každý herec, který se ve filmu objeví, je zaměstnancem Fordu. Na pozorné diváky čekají při sledování videa také různá skrytá překvapení.

M‑Sport Ford Puma Rally1

Nový soutěžní vůz M-Sport Ford Puma Rally1 navazuje na Fiestu WRC, která po svém uvedení v roce 2017 získala tři mistrovské tituly.

První elektrifikovaný soutěžní automobil značky Ford je poháněn hybridním ústrojím nové generace. Při brzdění či jízdě setrvačností zachycuje kinetickou energii a ukládá ji ve formě elektřiny do 3,9kWh akumulátoru. Z ní je potom napájen elektromotor o výkonu 100 kW, který podle potřeby asistuje přeplňovanému zážehovému motoru 1.6 EcoBoost. Pilot bude moci využít elektrickou pomoc opakovaně, vždy po dobu maximálně tří sekund.

Přečtěte si také:  Ford ukazuje budoucnost parkování. Auta projedou parkovištěm a zajedou na místo bez přítomnosti řidiče

Elektrifikované hnací ústrojí umožní vozu M‑Sport Ford Puma Rally1 absolvovat přejezdy mezi rychlostními zkouškami a servisními zónami jen na elektřinu, bez aktivace spalovacího motoru. Na vyhrazených servisních místech lze akumulátor dobíjet z externího zdroje, přičemž plné nabití zabere přibližně 25 minut. Hybridní soustava váží 95 kg. Je chlazena vzduchem i kapalinou a uložena v balistickém pouzdru, které odolá extrémnímu přetížení i nárazům v případě nehody.

Silniční Ford Puma je poháněn mild-hybridním agregátem 1.0 EcoBoost Hybrid. Energii zde zachycuje a do 48V lithium-ion akumulátoru ukládá řemenem poháněný integrovaný startér/generátor, který zároveň dokáže pracovat jako pomocný elektromotor. Asistuje spalovacímu motoru a podle aktuální situace buď snižuje spotřebu paliva, nebo zlepšuje jízdní dynamiku.

Test mild-hybridu Ford Puma 1,0 EcoBoost (2020)

Dříve v letošním roce Ford oznámil, že do poloviny roku 2026 budou všechny jeho modely nabízené na evropském trhu schopny bezemisní jízdy, což v praxi znamená plug-in hybridní nebo čistě elektrický pohon. Od roku 2030 zde bude značka nabízet osobní vozy již výhradně s čistě elektrickým pohonem.

Craiova slaví milion vyrobených vozů

Kromě představení soutěžního vozu Puma Rally1 dnes Ford také oznámil, že miliontým vozem vyrobeným v montážním závodě v Craiově je Puma ST-Line v modré barvě Desert Island, poháněná hybridním motorem EcoBoost o výkonu 114 kW/155 koní.

Tohoto milníku dosáhl Ford 12 let poté, co v Rumunsku vyrobil svůj první automobil. Zpočátku se v Craiově vyráběl kompaktní užitkový model Transit Connect, později zde vznikalo inovativní MPV B-MAX a SUV EcoSport. Výroba modelu Puma byla v Craiově spuštěna v roce 2019.

Ford_PumaRally1_Dec2021_9

Před několika měsíci Ford oznámil, že v souvislosti s přípravou výroby nového lehkého užitkového modelu investuje do závodu v Craiově 300 mil. USD (v přepočtu přibližně 6,7 mld. Kč). Vůz bude uveden na trh v roce 2023. Během roku 2024 pak bude následovat jeho elektrická varianta, která se stane prvním velkosériovým elektromobilem rumunské výroby.

Přečtěte si také:  Anketa ukázala, jaká auta už by si jejich majitelé znovu nekoupili. "Vítěz" překvapil

Od převzetí továrny v Craiově v roce 2008 se celkové investice Fordu do jeho výrobních aktivit v Rumunsku blíží dvěma miliardám dolarů (v přepočtu přibližně 45 mld. Kč). V posledních letech prošly craiovské výrobní provozy výraznou modernizací. Bylo zde instalováno více než 600 robotů, které dále zvýšily efektivitu a kvalitu v karosárně, lisovně, lakovně i v montáži vnitřního vybavení a podvozků. V prvotřídních montážních provozech pracuje přibližně 6000 lidí.

„Jsem nadšený, že v roce 2022 bude naším vozem pro světový rallye šampionát právě Puma Rally1. Návštěva vozu v Craiově a možnost oslavit náš milník takovým speciálním filmem byla mimořádným zážitkem. Bylo mi velkým potěšením být součástí tohoto projektu, přivítat v Craiově tým M-Sport i Adriena Fourmauxe a zároveň na několik dní proměnit náš závod v opravdové filmové kulisy,“ říká Jo Payne, prezident Ford Rumunsko a ředitel závodu Craiova.

„Kouzlo tohoto filmu spočívá ve spolupráci mezi továrnou Ford Craiova a produkčním týmem. Všichni neúnavně pracovali na tom, aby se společná vize realizovala, a neuvěřitelně náročné natáčení se zvládlo za pouhé tři dny,“ říká Stephen Parker, kreativní ředitel, Chrome Productions.

Přečtěte si také:  Toyota Land Cruiser slaví 70. narozeniny

„Jakmile jsme se o projektu dozvěděli, bylo nám jasné, že ho musíme uskutečnit. Jak lépe oslavit neuvěřitelnou práci společností M-Sport a Ford při vývoji Pumy Hybrid Rally1 než tak, že ho předvedeme v domovské továrně Pumy? Vměstnat třídenní natáčení do nabitého harmonogramu testování bylo složité, ale s pomocí a odhodláním zaměstnanců v Craiově se nám to podařilo a vzniklo zajímavé video, které zahajuje ve WRC vzrušující novou éru. Pro M-Sport bylo potěšením se na něm podílet,“ říká Richard Millener, ředitel M-Sport Ford World Rally Team.

1 komentář

Přidat komentář