berlin-centrum_mesta

Zákaz vjezdu naftových aut do center německých měst ke snížení emisí nepomáhá, říkají data

Autor: Pavel Srp - Zdroj: auto.pravda.sk - 4. 6. 2021


Aféra dieselgate vyvolala před pár lety hotové šílenství, z něhož vzešel hon na naftové motory. Politici začali naftová auta omezovat a třeba v Německu jim zakázali i vjezd do některých center měst. Ale jaký to má výsledek? Poměrně tristní.

Zákaz vjezdu naftových aut do center měst byl nejdiskutovanější v roce 2019. Týká se aut s emisní normou Euro 5 a nižší, tedy pro auta přibližně do září 2014, kdy začala platit norma Euro 6. Ve výsledku ale k žádnému zlepšení ovzduší nedošlo, což potvrdil i sám německý ministr dopravy Andreas Scheuer. Bylo to na základě komentáře nejnovějších dat Německé agentury pro životní prostředí (UBA), která předložila zprávu o stavu ovzduší za rok 2020.

V té se mimo jiné píše, že povolené limity oxidů dusíku překročilo v roce 2020 jen šest míst v Německu. Na druhou stranu je ale potřeba dodat, že v loňském roce byla doprava výrazně ovlivněna pandemií koronaviru a řidič jezdili méně. Jenže stav ovzduší se zlepšuje dlouhodobě, vždyť v roce 2018 překračovalo limity 57 míst a o rok později už jen 25.  Ovšem to právě je ten problém, protože se ovzduší zlepšuje všude – tedy nejen tam, lde platí omezení vjezdu naftových aut, ale i tam, kde neplatí. „Nová čísla potvrzují to, co jsme vždy říkali, a to, že zákazy pro naftová auta jsou zbytečné,“ řekl Andreas Scheuer.

Německé agentura pro životní prostředí (UBA) tvrdí, že právě doprava je hlavním zdrojem oxidů dusíku ve městech, ale přiznává, že na jejich dlouhodobém poklesu nemají zákazy vjezdu naftových aut prakticky žádný podíl. To, kvůli čemu se tak děje, je například omezení maximální povolené rychlosti, nákup moderních autobusů s nízkými emisemi, ale také celkově novější a modernější vozový park obyvatelstva.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

2 názory na “Zákaz vjezdu naftových aut do center německých měst ke snížení emisí nepomáhá, říkají data”

  1. Většina lidí je problematikou emisí vědomostně nedotčena. Jen papouškují, co kdejaký rudozelený deprivant vypustí. A politici se chtějí zavděčit davu i elektrické lobby.

    1. Musíš si uvědomit, že kampaň těchto rudozelených spoustu lidí ovlivní. Působí líbivě a lidé si jí často vezmou za svou nebo jako něco samozřejmého.
      Druhá věc je, že dneska si tyto skupiny s daty a fakty akorát vytírají zadek.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru